اخبار عمومی و گزارش

صدور مجوز تغییر کاربری برای ۸۶ هزار مورد از امور اراضی

بخشی از وظیفه سازمان جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز است

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طی ۷ سال گذشته این سازمان صدور مجوز تغییر کاربری برای ۸۶ هزار مورد را صادر کرده است.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان امور اراضی کشور در بخشی از برنامه صف اول رسانه ملی گفت: این سازمان از سال ۱۳۹۴ تاکنون، مجوز تغییر کاربری برای ۸۶ هزار مورد از جمله توسعه گلخانه ها، توسعه کشاروزی، قارچ خوراکی، دامداری ها، صنایع و گردشگری صادر کرده است.

صفدر نیازی تصریح کرد: افرادیکه علاقمند به تغییر کاربری اراضی خود هستند، بنا به درخواست و آنچه که در کمیسیون تبصره ماده قانون تعریف شده، برایشان مجوز صادر می‌شود. البته در مواردیکه که کمیسیون ضرورت تشخیص بدهد.

وی در ادامه افزود: بخشی از وظیفه این سازمان جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز است. یعنی خارج از محدوده شهر‌ها یعنی داخل حریم و خارج حریم شهر‌ها کلیه پهنه کشور در اراضی کشاورزی ساخت و ساز ممنوع و جرم است. البته خارج از طرح‌های هادی روستایی یعنی داخل طرح هادی روستایی مقررات خودش را دارد.

نیازی با اشاره به اینکه: پیشگیری در ساخت غیر مجاز نیز به مجموعه جهاد کشاورزی واگذار شده است گفت: قانون در ماده ۱۰ تبصره ۱ و تبصره ۲ صراحتاً این اختیار را به مجموعه جهاد کشاورزی واگذار کرده، که اگر ساخت و سازی شروع شود در هر مرحله‌ای از ساخت از پی کنی تا لحظه‌ای که ساختمان به نهایی برسد با اخطاری که ازناحیه انتظامی صورت می‌گیرد، همانجا در نقطه شروع اراضی به حالت اول برگردد.

وی در ادامه افزود: گشت زنی، مبارزه، مراقبه در کل پهنه اراضی کشور با ۳۵۰ گشت اداره می‌شود که در این میان محدودیت‌های لجستیک و محدودیت‌های مالی نیز وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا