جهاد کشاورزی

صدور یک ماهه مجوز طرح‌های کشاورزی در البرز

سه دهم درصد سطح زیر کشت کل کشور در استان البرز است

صدور یک ماهه مجوز طرح‌های کشاورزی در البرز، سید مجید موسوی در سخنان خود از کاهش سرعت رشد تغییر کاربری‌ها خبر داد و گفت: مجوز طرح‌های کشاورزی حداکثر یک ماهه صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- سید مجید موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در حاشیه برگزاری بیست و یکمین جلسه شورای استان البرز در محل باشگاه میلاد کرج عنوان کرد: سه دهم درصد سطح زیر کشت کل کشور در استان البرز است اما دو درصد از محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

استان‌های برتر درزمینه استفاده بهینه از آب

وی با اشاره به شرایط میزان بهینه مصرف آب در این استان و قرارگیری در بین استان‌های برتر کشور، افزود: در عملکرد محصولات کشاورزی رتبه اول کشوری هستیم چراکه وجود ۲۴ تن در هکتار در محصولات زراعی و ۲۰ تن در محصولات باغی در هر هکتار رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم. رییس جهاد کشاورزی استان البرز با اعلام اینکه گندم‌کار نمونه استان با ۱۳ تن برداشت جز کشاورزان نمونه کشور است، گفت: در بحث قارچ و تولیدات دامی عملکردهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی داریم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در خصوص صدور یک ماهه مجوز و شرایط فعالیت‌های کشاورزی گفت: در سطح اراضی زیر کشت دچار محدودیت هستیم و در همسایگی با پایتخت قرار داریم لذا با توجه به وجود جمعیت زیاد بحث تغییر کاربری اراضی مختلف از قبل رایج بوده و هست. موسوی با اشاره به تمهیداتی که دولت در اراضی کشاورزی در نظر گرفته است، گفت: کاهش سرعت رشد تغییر کاربری‌ها را تا حدودی با وظایف قانونی خود جامع عمل پوشاندیم.

کوتاه شدن زمان صدور مجوز

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: درگذشته روال تشکیل پرونده طرح‌های کشاورزی پروسه‌ای بسیار طولانی داشت و با جلسات مختلف شورای برنامه‌ریزی مواجه می‌شد که یک سال به طول می‌انجامید، اما درنهایت با دقت نظر مسئولین تفویض اختیار به جهاد کشاورزی شد تا تمامی مجوزهای طرح‌های کشاورزی حداکثر یک ماهه صادر شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا