اخبار جهان در حوزه قارچ

صرفه جویی هزینه‌ها با مصرف قارچ وحشی

در دوره‌ای که بحران اقتصادی، در اکثر نقاط جهان بیداد میکند، یک خانواده انگلیسی توانسته از طریق جستجوی غذا در جنگل در  هر وعده غذایی حدودا هر هفته ۱۰۰ پوند صرفه جویی کند! این خانواده با تصمیم برای صرفه جویی هزینه‌ها با مصرف قارچ وحشی و سایر مواد جنگلی توانسته، هم به سلامتی خود کمک کند هم پول خود را پس انداز نماید.

این خانواده چهار نفره هر روز، به جنگل رفته و غذای روز خود را که شامل قارچ‌های وحشی، پرندگان و گیاهان جنگلی است را در با جستجو در بین درختان سر به فلک کشیده پیدا می‌کنند.

پدر این خانواده با خوشحالی میگوید که هر ماه فقط ۵ پوند از سوپر مارکت خرید می‌کند که مجبور است برای موادی چون روغن زیتون و ماکارانی هزینه کند. او که جیم پارومز نام داد و ۳۲ ساله است این سبک زندگی را از نیاکان خود به ویژه مادر بزرگ ۸۴ ساله‌اش، الگو گرفته است.

مادربزرگ جیم، عاشق قارچ‌های وحشی بود و در جوانی مرتب این قارچ‌ های بومی که خود از جنگل پیدا می‌کرد را برای پخت و پز استفاده می‌کرد. او هنوز هم طعم غذاهای خوشمزه مادربزرگش را به خاطر دارد و به همین خاطر به سوی مواد جنگلی روی آورده است.

صرفه جویی هزینه‌ها با مصرف قارچ وحشی ، خوب یا بد؟
مصرف قارچ وحشی

جیم به همسر ۳۲ ساله خود و دو دختر سه و یک ساله اش، یاد داده که چطور هنر بقا در جنگل را بیاموزند و در وعده‌های غذایی خود، از موادی که در جنگل‌های آلترینچام و منچستر رشد می‌کنند استفاده نمایند. به علاوه او انواع متنوعی از گیاهان و قارچها را هم در باغ کوچک خود نگهداری میکند.

او برای صرفه جویی هزینه‌ها با مصرف قارچ وحشی و سایر غذاهای جنگلی، ناهاری شامل انواع میوه‌هایی که از باغ آنها برداشت شده درست میکند و شام آنها متناسب با هر فصل تغییرات خاص خود را دارد. جیم می‌گوید: «دوستان و خانواده ما عاشق سبک زندگی جستجوی غذای جنگلی هستند و برخی از آنها حتی با من می‌آیند و چند نکته و ترفند مفید را یاد می‌گیرند. بعضی از وعده‌های غذایی ما به شدت توسط طعم‌های زمینی که فقط طبیعت می تواند ارائه دهد تقویت می شود.»

صرفه جویی هزینه‌ها با مصرف قارچ وحشی : ابتکار یک خانواده انگلیسی
صرفه جویی هزینه‌ها با مصرف قارچ وحشی

اما ما این سبک زندگی را به شما توصیه نمیکنیم! چون در این صورت چیزی از جنگلهای سرسبز باقی نمی‌ماند! با وجود این که تعداد کمی از مردم به این سبک زندگی روآورده‌اند، باز هم جنگلها در معرض تهدید همیشگی هستند و برداشت بی رویه قارچ های جنگلی، نابودی تدریجی گونه های گیاهی را به دنبال دارند.

برای آگاهی بیشتر مقاله قارچ‌ های وحشی قربانیان خاموش خشکسالی را مطالعه کنید. هزینه های سرسام آور زندگی، باعث شده افراد زیادی به سوی جنگلها و استفاده بی رویه از منابع آن سوق پیدا کنند؛ که مقاله‌های قارچ های وحشی در آستانه تهدید بزرگ، تاراج قارچ ترافل در استان گلستان ، قارچ های کوهی ایران در معرض انقراض، سرنوشت نامعلوم قارچ کوهی ایران، به این موضوع اختصاص دارند.

اگر به گفتگو در این باره علاقه مند هستید به تالار گفتگوی هاگ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا