اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

فعالیت 29صندوق خرد زنان عشایر در آذربایجان غربی ؟؟!!

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا– علی ناجی مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌ غربی روز سه‌شنبه 30 آذرماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ۲۹ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است و حدود ۷۰۷ نفر از جامعه زنان عضو این صندوق‌ها هستند.

وی گفت: این زنان در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید بافتنی‌های مخصوص عشایری، تولید مواد لبنی و تولید صنایع دستی و قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این صندوق‌ها طی سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

ناجی بیان کرد: توانمند سازی این بخش از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.

وی اظهار داشت: بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است و ظرفیت‌های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده‌های روستایی وجود دارد.

حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت با بیش از ۲۱ هزار خانوار عشایر در آذربایجان‌ غربی زندگی می‌کنند که با این آمار ۹ درصد جمعیت عشایری کشور در این استان سکونت دارند؛ از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.

۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است، عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا