اخبار اقتصادی صنعت قارچ

ضرر ۳ و نیم میلیارد تومان برای صنعت تولیدی قارچ

کاهش تولید قارچ موجب کاهش تولید کمپوست کشور شده است

تولید قارچ کشور در اسفند روزانه حدود ۳ و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ تولید و فروش قارچ به سمت ضرر اقتصادی رفته است. از اسفند پارسال که رستوران‌ها، فست فودها و هتل‌ها تعطیل‌شده‌اند بخش بزرگی از تقاضا در بازار حذف‌شده است که همین عاملی برای افت شدید سفارش‌ها شده است قرنطینه خانگی و کاهش رفت‌وآمدها باعث شده که تقاضای خانگی هم برای فروش این محصول کم بود و درنهایت این عامل هم برای ضرر به تولیدکنندگان مزید بر علت شده است. به‌طوری‌که رئیس هیئت‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی از کاهش ۴۵ درصدی فروش قارچ در کشور خبر داد.

کاهش تقاضا در بازار قارچ منجر به شده که قیمت قارچ کاهش پیدا کند و واحدهای تولیدی ضرر و زیان ناشی از کاهش تقاضا را از جیب پرداخت کنند.

محمدحسن افشار، عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ کشور درباره این وضعیت گفت: اگرچه که کاهش عرضه در بازار باعث ایجاد تعادل شد اما با توجه به تولید روزانه ۵۰۰ تن قارچ در کشور تولیدکنندگان این محصول در سراسر ایران در اسفند روزانه ۳ و نیم میلیارد تومان و درمجموع برای کل ماه بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان ضرر اقتصادی محتمل شدند.

تولید کمپوست مشکل جدید تولیدکنندگان قارچ

کمپوست نام  ماده اولیه تولید قارچ که همان بستر رویش این محصول را تشکیل می‌دهد، است. به گفته  عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ، کاهش تقاضا و در پی آن کاهش تولید درنهایت موجب کاهش تولید کمپوست کشور هم شده است به طوری که تولیدکنندگان مجبور شدند بعد از افت تقاضا کمپوست اضافی خود را دور بریزند و تولیدات خود را کاهش دهند. دور ریختن کمپوست ها و نبود کمپوست کافی از علت‌هایی است که تولیدکنندگان در حال حاضر نمی‌توانند تولید خود را افزایش دهند.

صنعت تولید قارچ و و صنعت مرغداری

تولید قارچ وابسته به صنعت مرغداری است زیرا مواد اولیه کمپوست قارچ کلش گندم و کود مرغی است که به علت ارزان شدن قیمت مرغ‌ها این صنعت نیز دچار بحران شده است، که افشار ادامه داشتن این شرایط را فاجعه‌ای برای صنعت تولید قارچ دانسته است.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا