جهاد کشاورزی

33 طرح تولیدی و اقتصادی کشاورزی در اردبیل افتتاح می شود

با بهره برداری از این طرح ها در بخش کشاورزی فرصت اشتغال برای 277 نفر فراهم می آید

به گزارش هاگ به نقل از ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 33 طرح تولیدی و اقتصادی در بخش کشاورزی استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

خلیل نیکشاد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح های تولیدی و اقتصادی در بخش کشاورزی فرصت اشتغال برای 277 نفر فراهم می آید.
وی خاطرنشان کرد: در مرکز استان سردخانه سیب زمینی، واحد بسته بندی سویا و حبوبات و انبار سرد سیب زمینی آماده بهره برداری شده که در مجموع 15 نفر در این واحدهای تولیدی مشغول بکار خواهند شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در شهرستان بیله سورا یک واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، در خلخال واحد پرواربندی بره و گوساله و در نمین نیز واحد کنسانتره خوراک طیور و پرواربندی گوساله و یک واحد مرغداری به بهره برداری می رسد.
نیکشاد بیان کرد: در شهرستان نمین در گرامیداشت دهه فجر گلخانه هیدروپونیک به ظرفیت 700 هزار شاخه گل رز افتتاح خواهد شد که در این واحد فرصت اشتغال برای 6 نفر فراهم شده است.
وی طرح های افتتاحی در گرمی را نیز یادآور شد و بیان کرد: در این شهرستان نیز واحد پرواربندی بره با هدف افزایش تولید گوشت قرمز انجام می شود و در انگوت واحد تولید قارچ خوراکی و تولید پنیر آماده افتتاح شده و در کوثر و نیر واحدهای گلخانه ای کوچک در گرامیداشت دهه فجر افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عمده پروژه های افتتاحی بخش کشاورزی را مربوط به شهرستان پارس آباد اعلام کرد و گفت: در این شهرستان 6 واحد گلخانه ای با تولید محصولات متنوع به بهره برداری خواهد رسید و در کنار آن یک واحد تولید سبد میوه و یک واحد پنبه پاک کنی نیز آماده افتتاح خواهد شد.
نیکشاد بیان کرد: در مشگین شهر نیز واحد تولید گوشت سفید به ظرفیت 20 تن است که در این واحد تولیدی توان اشتغال سه نفر مهیا شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان تصریح کرد: عمده سرمایه گذاری ها در این طرح های تولیدی و اقتصادی توسط بخش خصوصی انجام شده و در کنار آن بانک های عامل نیز با پرداخت سرمایه در گردش به سرمایه گذاران کمک کرده اند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا