غذای ملل با قارچ

تاکوی توفو با قارچ

طرز تهیه غذای مکزیکی تاکوی توفو

در این مقاله دستور پخت تاکوی توفو با قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم که یک پیش غذا یا میان وعده لذیذ و خوشمزه می باشد. تاکو یک غذای سنتی مکزیکی است که در واقع نوعی لقمه یا ساندویچ است که از قرار دادن مواد غذایی در تورتیا که نوعی نان ذرت و گندم مکزیکی است، درست می شود. امروزه دیگر تاکو فقط محدود به مکزیک نبوده و به نوعی یک غذای جهانی است و در تمام کشورها طبخ و سرو می شود که طرفداران زیادی هم دارد. لطفا در ادامه با طرز تهیه تاکو توفو و قارچ لذیذ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

توفو: ۲۲۶ گرم
روغن‌ زیتون:  ۱ قاشق چای‌خوری
قارچ خورد شده:  ۱ و ۱/۲ پیمانه
پیاز خورد شده:  ۲ عدد
سیر خورد شده:  ۱ حبه
تاکو:  ۱ قاشق چای‌خوری
سس سویا:  ۱ قاشق چای‌خوری
لوبیای شسته شده:  ۱ و ۳/۴ پیمانه
سبزیجات برگ‌دار:  ۲ پیمانه
گوجه‌فرنگی خورد شده:  ۲ عدد
آووکادوی خورد شده:  ۱ عدد
تورتیلای کوچک سبوس‌دار:  ۸ عدد
پنیر گیاهی:  ۱ پیمانه
سالسای آماده:  ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه:

توفوها را با رنده به قطعات کوچک تقسیم کنید. روغن زیتون را در یک تابه‌ی بزرگ گرم‌کنید و سپس توفوها، سیر، سالسا،  تاکو، قارچ و سس سویا را به آن اضافه نمایید. به مدت ۵ دقیقه بپزید. در این میان لوبیاها را حرارت دهید تا گرم شوند. در یک بشقاب بزرگ، گوجه‌فرنگی، آووکادو و سبزیجات را مرتب بچینید. تورتیلا را گرم‌کنید.

حالا در هرکدام از تاکوها، یک چهارم پیمانه ترکیب قارچ، یک چهارم پیمانه لوبیا، یک چهارم پیمانه کاهو، یک چهارم پیمانه گوجه‌فرنگی، یک برش آووکادو و دو قاشق چایی‌ خوری پنیر گیاهی و یک قاشق غذاخوری سالسا بریزید. حال تاکوی توفو آماده سرو در کنار سس دلخواه می باشد.

نوش جان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا