آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خوراک قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک قارچ (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای گیاهی جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک قارچ است که به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و غذای بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. این خوراک یک غذای ساده است که می توان به جای صبحانه و یا شام در کنار نان سرو نمود. در ادامه با طرز تهیه خوراک قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

قارچ دکمه‌ای: ۲۵۰ گرم
تخم مرغ: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد
پیاز: ۱ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
گوجه فرنگی: ۴ عدد
روغن: به میزان لازم
آب: نصف لیوان

طرز تهیه:

پیازها را نگینی خورد کرده و سپس مقداری روغن درون ماهی تابه ریخته، پیازها را در آن تفت دهید. فلفل دلمه‌ای را به‌صورت نگینی خورد کنید و به پیاز در حال تفت اضافه کنید و با هم تفتشان دهید. بعد از اینکه پیاز و فلفل دلمه‌ای سرخ شدند، گوجه فرنگی را خورد کرده و به مواد داخل ماهی تابه اضافه کنید.

نمک و فلفل را به مواد خوراک اضافه کرده و نصف لیوان آب جوشیده روی مواد داخل ماهی تابه بریزید اما اگر گوجه‌ها نرم و آبدار بود دیگر آب نریزید و تا وقتی که قل زد، در ماهی تابه را بگذارید. مواد که در حال جوشیدن هستند. قارچ‌ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید آب خوراک قارچ خشک شود.

بعد از اینکه آب خوراک قارچ کاملاً کشیده شد، تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده باهم مخلوط شود، سپس تخم مرغ را روی مواد داخل ماهی تابه بریزید و در آن را بگذارید تا تخم مرغ‌ها خودشان را بگیرند و پخته شوند. بعد از اینکه تخم مرغ‌ها کاملاً بسته و سفت شدند، خوراک قارچ شما آماده سرو کردن است.

نوش جانتان!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا