آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک گوشت گوساله و قارچ

آشپزی با قارچ : خوراک گوشت گوساله و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ هاگ ، اینبار به سراغ دستور پخت یک غذای بین المللی جذاب و لذیذ، یعنی خوراک گوشت گوساله و قارچ رفته ایم. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ی خوراک گوشت گوساله و قارچ:گوشت گوساله: یک کیلو و نیم
قارچ: سیصد گرم
ماءالشعیر ساده: دو لیوان
آب‌گوشتدو لیوان
آب سرد: نصف لیوان
روغن‌زیتون: نصف فنجان
پیاز کوچک: شش عدد   آموزش آشپزی با قارچ هاگ
سیر: سه حبه
پیاز قرمز: یک عدد
آویشن تازه‌ی خورد شده: دو قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگیدو قاشق غذاخوری
آرد: دو قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ایدو قاشق غذاخوری

دستور پخت

در ابتدا گوشت را پاک کرده، شسته و به اندازه‌ی مکعب‎های چهار سانتی‎متری خورد کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ظرفی روی حرارت متوسط گرم کنید. گوشت‎ خورد شده را در چهار دسته در آن تفت دهید به طوری که هر سمت آن‌ها به مدت سه دقیقه حرارت ببیند. سپس آن‌ها را به بشقابی منتقل نمایید پس از تفت دادن تمام گوشت، قارچ ها را جداگانه در همان ظرف تفت دهید تا طلایی شوند.

حالا پیازهای کوچک را پوست گرفته و درسته بعد از قارچ داخل همان ظرف کمی تفت دهید پیاز کوچک را خورد کنید. بقیه روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید و پیاز خوردشده را به مدت پنج دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند در آن تفت دهید سیر را خورد کرده و حدود یک دقیقه آن را  هم تفت دهید. در این مرحله ماء الشعیر، آب گوشت، برگ‎های خورد شده آویشن، رب گوجه، شکر و گوشت‎ها را اضافه نمایید. آن‌ها را به جوش آورید.

سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید غذا در ظرف در بسته به مدت یک  ساعت و سی دقیقه حرارت ببیند قارچ‎‌ها و پیازهای کوچک تفت داده شده را هم اضافه نمایید و به مدت سی دقیقه یا تا زمانی که گوشت کامل پخته و سس غلیظ شود غذا را حرارت دهید. آرد و آب را در ظرفی با هم مخلوط نمایید و در نهایت این مخلوط را به غذا اضافه نمایید و بگذارید سس کامل غلیظ و جا افتاده شود.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این خوراک خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا ما را از نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، بهره مند سازید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا