غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت کاری با قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت خورش کاری با قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. امروز می خواهیم دستور پخت خورشت کاری با قارچ را آموزش دهیم. در ادامه با طرز تهیه خورشت کاری با قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. مرغ: 300 گرم
  2. قارچ: 250 گرم
  3. پیاز: 1 عدد
  4. آرد: 2 ق غ
  5. ماست یا خامه: در صورت تمایل
  6. پودر کاری، فلفل، پودر موسیر، گلپربه مقدار لازم

 

طرز تهیه:

اول مرغ رو پخته و سرخ‌کنید. وقتی پخت بگذارید حدود دو لیوان آب داشته باشد. سپس پیاز را رنده کرده و بگذارید کمی تفت بخورد تا سبک شود. قارچ‌های خردشده را هم اضافه کنید و با شعله زیاد تفت دهید. ادویه‌ها را اضافه کنید.
آرد را به قارچ اضافه کنید و خوب تفت دهید. حالا آب مرغ را کم‌کم اضافه کنید تا آرد گلوله نشود. در این مرحله می‌توانید 2 ق.غ شیر یا خامه اضافه کنید. یکم زمان بدهید تا جوش بخورد و غلیظ شود. در این مرحله  می‌توانید مرغ را  داخل مایع بگذارید تا مواد به خوردش برود اما اگر می‌خواهید رنگ طلایی مرغ حفظ شود مرغ را در ظرف کشیده و مایع را روی آن بریزید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا