غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : دلمه برگ مو با قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دلمه برگ مو با قارچ (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای لذیذی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دلمه برگ مو با قارچ است. در این غذا از گوشت استفاده نشده و پروتئین آن توسط قارچ تامین میشود، از این رو یک غذای گیاهی محسوب می شود و برای افراد گیاهخوار یا وجترین بسیار مناسب می باشد. دلمه برگ مو یک غذای سنتی اردبیل است که می توان آن را به عنوان پیش غذا و هم به عنوان یک غذای سبک سرو نمود. طرز تهیه دلمه برگ مو با قارچ به‌ صورت زیر است:

مواد لازم:
  1. برگ مو: 400 گرم
  2. قارچ (نگینی خردشده): 400 گرم
  3. روغن‌ زیتون3 الی 4 قاشق سوپخوری
  4. برنج: یک پیمانه
  5. گوجه‌ فرنگی2 عدد
  6. پیاز (ریز خردشده): یک عدد
  7. سیر (ریز خردشده): 3 حبه
  8. فلفل سبز (ریز خردشده): 2 عدد
  9. رب گوجه‌ فرنگییک قاشق چایخوری
  10. شکر: یک قاشق چایخوری
  11. برگ جعفری (خردشده): 8 عدد
  12. شوید (خردشده): 8 عدد

 

طرز تهیه:

نیمی از روغن‌ زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم‌ کنید و پیاز، سیر و فلفل سبز ریز خرد شده را در آن تفت دهید. گوجه‌ فرنگی‌های پوست‌کنده و نگینی خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید تا آب آن‌ها گرفته شود.

رب گوجه‌ فرنگی و قارچ نگینی خردشده را اضافه کرده و تفت دهید. برنج از قبل نیم پز شده، یک سوم پیمانه آب داغ، شکر، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و به پخت مواد ادامه دهید تا آب آن کشیده شود. برگ جعفری و شوید ریز خردشده را اضافه و مخلوط‌کنید.

برگ موها را در آب بجوشانید تا کمی نرم شوند، سپس زیر آب سرد بگیرید. مخلوط قارچ را روی برگ‌ها قرار داده و بپیچید. چند برگ کف قابلمه قرار دهید و دلمه‌ها را داخل آن بچینید. روغن‌زیتون باقی‌مانده را روی آن‌ها بریزید و مقداری آب داغ اضافه کنید.

بشقابی روی دلمه‌ها قرار دهید تا به آن‌ها فشار آورد، درب ظرف را بگذارید و روی حرارت قرار دهید تا دلمه‌ها بپزند. سپس  دلمههای برگ مو را با سس آن سرو کنید.

نوش جان

امیدواریم که از تهیه و میل کردن این دلمه خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا