پیش غذا و دسر با قارچ

طرز تهیه سس قارچ ويژه استيک با ویدئوی آموزش سس

این سس قارچ فوق العاده را می توان همراه غذا هایی مانند استیک و شنیسل و پاستا و ساندویچ استفاده کرد

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ طرز تهیه سس قارچ ویژه استیک رفته ایم. از این سس قارچ فوق العاده را می توان همراه غذا هایی مانند استیک و شنیسل و پاستا و ساندویچ استفاده کرد و طعم و مزه آنها را دوچندان نمود. لطفا در ادامه با فیلم آموزشی طرز تهیه سس قارچ ویژه استیک با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای سس قارچ ویژه استیک :

 

  • قارچ : ۳۰۰ گرم
  • خامه : ۳۰۰ گرم
  • شیر : ۱ لیوان
  • پودر سیر : ۲ قاشق مربا خوری
  • پیاز : ۲ عدد
  • آب لیمو ترش : ۲ قاشق غذاخوری
  • کره : ۲۵ گرم
  • ماست چکیده : ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه : به اندازه کافی

مرحله اول شستشو خرد کردن قارچ

قارچ ها را به خوبی بشویید و پوست اضافی روی قارچ ها را جدا کنید. بعد از شستشو قارچ ها را کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود و خشک شوند. پس از اینکه قارچ ها خشک شدند آنها را به صورت حلقه ای خرد کنید و در یک کاسه مناسب بریزید.

مرحله دوم طعم دار کردن قارچ

برای طعم دار کردن قارچ ها، آب لیمو ترش را به همراه مقدار نمک و فلفل سیاه و کمی آب به قارچ ها اضافه کنید. قارچ ها را به خوبی زیر و رو کنید تا مواد طعم دهنده به تمام نقاط قارچ ها برسد. پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردید کاسه را به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا قارچ ها طعم بگیرند.

مرحله سوم سرخ کردن قارچ

پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب را انتخاب کرده، داخل آن کره بریزید تا ذوب شود. در این مرحله پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در کره تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. آب اضافی موجود در کاسه قارچ ها را دور بریزید و قارچ ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب بیندازند.

مرحله چهارم اضافه کردن ماست، خامه، شیر

در این مرحله ماست را به همراه نصف خامه مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند سپس شیر را آرام آرام اضافه کنید تا سس به غلظت دلخواهمان برسد. اگر بخواهید حتی می توانید مخلوط قارچ و پیاز را در میکسر بریزید تا کاملا پوره شود. البته برای زیبایی سس بهتر است قطعات قارچ در سس دیده شوند. اگر مخلوط را میکس نکردید، در این مرحله مخلوط شیر، ماست و خامه را به قارچ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند. در پایان مقداری پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به سس اضافه کنید.

مرحله پنجم آماده کردن نهایی سس

پس از اینکه سس تقریبا آماده شد باقیمانده خامه را نیز اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید تا غلظت سس بیشتر شود. در آخر سس را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. از این سس در کنار انواع غذاها می توانید استفاده کنید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه

  1. سس قارچو اگر اماتور هم باشی خوب در میاری اما برام عجیب بود که این دستورپخت تا این اندازه خوب دراومد! خیلی‌خیلی عالی بود! ای‌کاش یه بستری در نظر می‌گرفتین که می‌شد عکس غذاها رو هم گذاشت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا