پیش غذا و دسر با قارچ

سس قرمز قارچ برای خاص پسندان

طرز تهیه سس قرمز قارچ همراه فیلم آموزشی

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ، این بار سراغ سس قرمز قارچ خوشمزه رفته ایم. امروز می خواهیم دستور پخت این سس را آموزش دهیم؛ این سس را می توانید به عنوان خوراک همراه نان میل کنید یا به عنوان سس پاستا و ماکارونی از آن استفاده نمایید. همچنین از گوشت هم در آن استفاده نشده و از همین رو یک غذای گیاهی محسوب شده که سبب می شود برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین نیز مناسب باشد. در ادامه با ویدیوی طرز تهیه سس قرمز قارچ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس قرمز قارچ :

 

  • قارچ خشک اسلایسی : 450 گرم
  • روغن زیتون : 4 قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط : 2 عدد
  • هویج : 2 عدد
  • ساقه کرفس : ۳ عدد
  • سیر : 6 حبه
  • جعفری خرد شده : 1/3 پیمانه
  • آویشن : 1/2 قاشق چایخوری
  • سس گوجه فرنگی : 350 گرم
  • نمک و فلفل : به مقدار کافی
  • پودر فشرده عصاره گوشت : 1 عدد

 

طرز تهیه سس قرمز قارچ
طرز تهیه سس قرمز قارچ

طرز تهیه سس قرمز قارچ

 

مرحله اول خیس کردن قارچ و آماده کردن پیاز داغ

قارچ‌های خشک را با ۲ پیمانه آب گرم داخل یک کاسه بریزید و کنار بگذارید تا خیس بخورند. در این مدت پیازها را خرد کنید. دو قاشق روغن زیتون را در تابه‌ای داغ کنید و سپس پیاز خرد شده را داخل آن بریزید و شعله را کم کنید تا پیاز خوب تفت بخورد و به رنگ طلایی تیره در بیاید (مرتب هم بزنید و مراقب باشید نسوزد).

 

مرحله دوم پخت سبزیجات

هویج و ساقه کرفس را به قطعات کوچک خرد کنید و به تابه اضافه کنید. حدود ۱۵ دقیقه تفت بدهید تا هویج و کرفس نرم شوند. سیر را رنده کرده و همراه با جعفری خرد شده، آویشن، نمک و فلفل به تابه اضافه کنید. حدود ۴ تا ۵ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید.

 

مرحله سوم پخت قارچ

قارچ‌های خیس خورده را از صافی رد کنید تا آبشان جدا شود. آب قارچ را نگه دارید و دور نریزید. سپس قارچ‌ها را به شکل خیلی ریز خرد کنید و داخل تابه بریزید. نصف پیمانه آب در تابه بریزید و بگذارید ۲-۳ دقیقه روی شعله ملایم باقی بماند.

 

مرحله چهارم مخلوط کردن مواد و آماده سازی سس

سس گوجه و آب قارچ (۱ و نیم پیمانه) باقی مانده را اضافه کنید سپس ۱ مکعب عصاره گوشت را همان طور که با دست له می‌کنید داخل تابه بریزید . اجازه دهید آب سس جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید ۱ ساعت تا ۱ ساعت و نیم روی شعله بماند و غلیظ شود.

 

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این سس خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.


امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ، را با ما در میان بگذارید. در مقاله انواع سس قارچ میتوانید با انواع دیگر سس قارچ نیز آشنا شوید.
اگر مایل به تهیه انواع مختلف قارچ دکمه ای، صدفی، شیتاکه، یا هر نوع قارچ اگزوتیک دیگری هستید به  هاگ مارکت  مراجعه نمایید و با سرعت بهترین قارچها را تهیه کنید
برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا