غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : پلو قارچ یک غذای ایرانی لذیذ

آشپزی با قارچ : دستور پخت پلو قارچ با گوشت

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی پلو قارچ با گوشت خوشمزه رفته ایم. در ادامه با طرز تهیه این پلو قارچ لذیذ همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. برنج: 2 لیوان
  2. قارچ: 500 گرم
  3. پیاز: 1 عدد
  4. کره: 100 گرم
  5. گوشت قرمز: 300 گرم
  6. گوجه فرنگی: 5 عدد
  7. کنجد (کوبیده): 2 قاشق غذاخوری
  8. سس سویا: 2 قاشق غذاخوری
  9. نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

قارچ‌ها را خوب بشویید و خرد کنید. گوشت را می‌توانید هم به صورت قلقی هم چرخ کرده و هم تکه‌ای استفاده کنید در اینجا فرض ما گوشت قلقی است. در ظرفی مناسب پیاز را نیمه سرخ کنید و گوشت‌ها را داخل آن ریخته و خوب سرخ کنید (تا حد ممکن هم نزنید و از دسته تابه برای مخلوط کردن استفاده کنید) قارچ را هم به مواد اضافه کرده و خوب سرخ می‌کنیم.

سپس گوجه فرنگی رنده شده را به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و همچنین نمک، فلفل، سس سویا و کنجد کوبیده را به سس اضافه کرده و در آخر ۳ لیوان آب به مواد اضافه می‌کنیم. برنج شسته شده را به مواد اضافه می‌کنیم و برنج را پس از تبخیر شدن آب آن دم میندازیم. حال پلو قارچ ما آماده است و می توانید آن را در کنار ماست و دیگر مخلفات سرو نمایید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا