فست فود با قارچ

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی همراه با فیلم آموزشی

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک فست فود بین المللی و معروف درست شده با قارچ رفته‌ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای ایتالیایی بسیار پرطرفدار یعنی پیتزا مرغ و قارچ است. در این پیتزا از سوسیس و کالباس استفاده نشده از این رو غذایی بسیار سالم است. آموزش درست کردن خمیر پیتزا نیز در این ویدیو توضیح داده شده است که برای درست کردن پیتزاهای دیگر نیز کاربرد دارد. در ادامه با ویدیوی طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا خانگی

  • آرد گندم :  ۳ پیمانه
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • شیر یا آب ولرم : ۱ پیمانه
  • روغن  : ۶ قاشق سوپ‌خوری
  • مایه خمیر فوری : ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • نمک : ۱ قاشق چای‌‎‌خوری
  • شکر : ۱ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

 

مرحله اول آماده کردن مایه خمیر پیتزا

برای تهیه پیتزا قارچ و مرغ ابتدا خمیر آن را آماده می‌کنیم. برای درست کردن خمیر، ابتدا شکر را به همراه خمیر مایه فوری و شیر یا آب ولرم درون یک کاسه کوچک با هم ترکیب می‌کنیم، سپس درب کاسه را می‌پوشانیم. کاسه را به مدت ۱۰ دقیقه درون فضای آشپزخانه قرار می‌دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم منسجم کردن خمیر

در این حین، تخم مرغ را به همراه نمک و روغن داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم و با هم ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند. حالا خمیر مایه عمل آمده را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا جایی که، با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک کرده و مواد را با لیسک یا قاشق مخلوط می‌کنیم تا خمیر جمع شود و دیگر به دست نچسبد. سطح کار را آردپاشی کرده و خمیر را به آن منتقل می‌کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می‌دهیم تا خمیر منسجم شود.

مرحله سوم حجیم کردن خمیر

در پایان یک کاسه مناسب را با روغن چرب کرده و خمیر را درون آن قرار می‌دهیم. روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در فضای محیط استراحت می‌دهیم تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود.

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

 

  • سینه مرغ : ۵۰۰ گرم
  • قارچ : ۳۰۰ گرم
  • پیاز : ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای رنگی : ۲ عدد
  • سس پیتزا یا کچاپ : ۲  قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا  : ۴۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار کافی
  • زردچوبه، آویشن و روغن : به مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

 

مرحله اول آماده کردن مرغ

پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می‌دهیم تا پیاز سبک و شیشه‌ای شود. گوشت مرغ را همراه با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم. ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم مرغ با حرارت ملایم کامل بپزد. پس از اینکه مرغ پخت، آن را به صورت نگینی یا ریش ریش خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

مرحله دوم آماده کردن قارچ و فلفل دلمه

قارچ و فلفل دلمه‌ای را به صورت دلخواه خرد می‌کنیم و مقداری از آن را برای تزیین روی پیتزا کنار می‌گذاریم. یک تابه مناسب را روی گاز قرار داده و مقدار کمی روغن اضافه می‌کنیم. قارچ و فلفل دلمه‌ای را داخل تابه می‌ریزیم و به خوبی تفت می‌دهیم تا نرم شوند.

مرحله سوم آماده سازی نهایی مواد روی پیتزا

مرغ خرد شده را به تابه‌ی قارچ و فافال دلمه اضافه می‌کنیم. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن روی مواد می‌ریزیم و آن‌ها را به خوبی تفت می‌دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت برمی‌داریم و اجازه می‌دهیم مواد کاملا خنک شوند.

مرحله چهارم پخش مواد روی خمیر

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا داغ شود. خمیر را کمی ورز می‌دهیم، سپس آن را به چند قسمت تقسیم کرده و آن را به صورت یکدست درون ظرف‌های پخت پیتزا قرار داده و پهن می‌کنیم و آن را چنگال سوراخ می‌کنیم. مقداری سس پیتزا یا سس کچاپ روی خمیرهای پیتزا می‌مالیم، سپس مقداری پنیر پیتزا روی سس می‌ریزیم. مخلوط مواد پیتزای مرغ و قارچ را روی پنیر پیتزا پخش می‌کنیم. مجددا روی مواد را با پنیر پیتزا می‌پوشانیم. در صورت دلخواه روی پیتزا را با مقداری قارچ و فلفل دلمه‌ای تزیین می‌کنیم.

مرحله پنجم پخت پیتزا

پیتزاها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می‌گذاریم تا به طور کامل بپزند. پس از اینکه پخت پیتزاها به پایان رسید، چند دقیقه گریل را روشن می‌کنیم تا روی پیتزاها طلایی شود. در نهایت پیتزاها را با سس دلخواه سرو می‌کنیم.

 

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا