غذای ایرانی با قارچ

طرز تهیه کتلت قارچ همراه با ویدیوی آموزشی

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه یعنی نوعی کتلت رفته‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه کتلت قارچ را به شما عزیزان آموزش دهیم. در این غذا بجای گوشت از قارچ استفاده شده و پروتئین آن با قارچ تامین می‌شود، از این رو یک غذای گیاهی محسوب می‌شود و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا به اصطلاح وجترین است. در ادامه با ویدیوی طرز تهیه کتلت قارچ همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کتلت قارچ

 

  • سیب زمینی پخته : ۴ عدد
  • قارچ : ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ  : ۳ عدد
  • جعفری خورد شده : ۳۰ الی ۵۰ گرم
  • آرد سفید (اختیاری) : ۱ قاشق غذا خوری
  • آبلیمو: 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم
طرز تهیه کتلت قارچ

 

 

مرحله اول آماده کردن سیب زمینی

برای پخت کتلت سیب زمینی با قارچ، یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و روی گاز می‌گذاریم. سیب زمینی‌ها را همراه ۳ لیوان آب به مدت ۲۰ دقیقه روی گاز قرار می‌دهیم تا به صورت کامل پخته شوند. سپس پوست آن ها را بگیرید. سیب زمینی‌ها را داخل یک کاسه بزرگ و نسبتا جا دار رنده می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

 

مرحله دوم آماده کردن قارچ ها

قارچ ها را به صورت نگینی خرد می‌کنیم. یک تابه مناسب انتخاب کرده و روی حرارت می‌گذاریم و همراه با مقدار کمی روغن شروع به تفت دادن قارچ ها می‌کنیم. یک قاشق آبلیمو به قارچ اضافه می‌کنیم تا رنگ قارچ بعد از تفت دادن سیاه نشود. قارچ را تا جایی تفت می‌دهیم که آب آن گرفته شود.

 

مرحله سوم ترکیب کردن قارچ و سیب زمینی و پیاز

قارچ‌های سرخ شده را به ظرف حاوی سیب زمینی اضافه می‌کنیم. یک ظرف دیگه را آماده کرده و پیاز رو به صورت ریز رنده می‌کنیم. آب پیاز را با دست به خوبی می‌گیریم و به ظرف سیب زمینی و قارچ اضافه می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا سرد شود.

 

مرحله چهارم تهیه مخلوط تخم مرغ

کاسه‌ای دیگر انتخاب می‌کنیم و تخم مرغ را همراه آرد، مقداری نمک، زردچوبه و فلفل به ظرف اضافه می‌کنیم و به خوبی هم می‌زنیم که مواد کاملا یکدست بشه و آرد گلوله نشود.

 

مرحله پنجم تهیه خمیر کتلت قارچ

مخلوط تخم مرغ را به ظرف حاوی قارچ و سیب زمینی اضافه میکنیم. جعفری را با روش ساطوری خرد کرده و به بقیه مواد اضافه می‌کنیم. تمام مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا مخلوطی خمیری و چسبنده به دست آید.

 

مرحله ششم پخت کتلت قارچ

یک تابه مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن کف تابه می‌ریزیم و تا زمان داغ شدن روغن، مقداری از مواد کتلت را کف دست گذاشته و شبیه کتلت شکل می‌دهیم. کتلت‌ها را کف تابه بچینید تا به خوبی سرخ شوند و به رنگ طلایی برسند.

توجه کنید که اگر کف تابه را با مواد کتلت پر کنیم، دمای تابه پایین می‌آید و باعث وا رفتن کتلت می‌شود. پس بهتر است که صبور باشیم و هر بار چند عدد کتلت سرخ کنیم.

نوش جان!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

یک دیدگاه

  1. عالی عالی! دنبال کتلت بدون گوشت می‌گشتم که به این دستور پخت عالی برخوردم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا