غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کته قارچ یک غذای ایرانی خوشمزه

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کته قارچ (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه یعنی کته قارچ رفته ایم. اینکته قارچ لذیذ به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود که برای افراد گیاهخوار یا وجترین نیز بسیار مناسب خواهد بود. در ادامه با طرز تهیه این پلوی جذاب و لذیذ همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. قارچ (ورقه‌ای خردشده) 200 گرم
  2. آب لیموترش تازه 1 ق.چ
  3. روغن مایع به مقدار لازم
  4. پیاز (نگینی خردشده) 1 عدد
  5. زیره سیاه (پودر شده1 ق.چ
  6. تخم گشنیز (ساییده شده) 1 ق.س
  7. نمک به مقدار لازم
  8. فلفل قرمز (پودر شده1 ق.چ
  9. برنج 3 پیمانه
  10. کره 50 گرم
  11. سیر (کوبیده شده) 2 حبه

 

طرز تهیه:

قارچ را به همراه آب لیموترش تازه در تابه ای حاوی روغنِ داغ روی حرارت ملایم، تفت دهید تا آب آن کاملاً کشیده شود؛پیاز را در تابه ای دیگر حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم، تفت دهید تا نرم و شفاف شود، سپس سیر، زیره سیاه، تخم گشنیز، نمک و فلفل قرمز را به آن افزوده و تفت دهید.

برنج خیس و آبکش شده را به همراه پنج پیمانه آب، کره، قارچ، مخلوط پیاز و مقداری نمک در قابلمه ای ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آبِ برنج، کاملاً تبخیر شود، سپس حرارت را ملایم کرده، در قابلمه را بگذارید تا برنج به مدت 30 دقیقه دم بکشد. پس از دم کشیدن، کته قارچ را در ظرف مورد نظر کشیده و سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا