آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

طرز تهیه گالت تخم مرغ و قارچ با فیلم آموزشی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ غذای بین المللی جذاب و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته‌‎ایم. غذای امروز ما گالت تخم مرغ و قارچ است. گالت در واقع نوعی غذای فرانسوی است که به تارت شباهت دارد که مواد غذایی را داخل خمیر ریخته و سپس درون فر طبخ می‌کنند. امروز ویدیوی طرز تهیه گالت تخم مرغ و قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه خمیر نان گلت

 

  • آرد سفید: 200 گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • آب سرد: 3 یا 4 قاشق غذاخوری
  • شکر: 1 قاشق چای‌خوری
  • نمک: 4/1 قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه مواد میانی گلت

 

  • قارچ خرد شده : 3 عدد متوسط
  • تخم مرغ : یک عدد
  • کره
  • پنیر پیتزا رنده شده

 

طرز تهیه گالت قارچ و تخم مرغ

طرز تهیه گالت قارچ و تخم مرغ

 

مرحله اول آماده کردن خمیر گالت

برای آماده کردن گلت قارچ و تخم مرغ ابتدا سراغ درست کردن خمیر آن می‌رویم. کره را باید حتماً در یخچال نگه دارید تا بتوانیم به صورت مکعبی آن را خرد کنیم. سپس آرد و نمک و شکر را به آن اضافه می‌کنیم و با نوک انگشتان مواد را با هم ترکیب می‌کنیم. دقت کنید مواد را خیلی هم نزنید تا کره سریع آب نشود. آب سرد را آرام آرام به آن اضافه کنید تا خمیر به شکلی منسجم درآید. بخشی از خمیر آماده شده را برداشته و گرد کنید و کمی آن را فشار دهید تا پهن شود. سپس خمیر آماده‌شده را یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند. بعد از یک ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید و روی کاغذ روغنی که آرد پاشی شده است به کمک وردنه باز کنید.

پخت مواد میانی گالت و قرار دادن در فر و سرو

برای بخش میانی قارچ‌ها را خرد کنید و کمی تفت دهید. روی خمیر باز شده پنیر پیتزا بریزید و سپس قارچ‌ها را روی آن بچینید و لبه‌های خمیر را به سمت داخل برگردانید. حالا با یک قلم‌مو روی لبه‌های گلت تخم‌مرغ بزنید. حالا گلت آماده‌شده را به مدت 10 دقیقه درون فری که از قبل با 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت گرم شده است قرار دهید. بعد از گذشت 10 دقیقه آن را از فر خارج کنید و یک تخم روی آن بشکنید و مجدداً به مدت 10 الی 15 دقیقه با همان درجه قبلی در فر قرار دهید. گلت آماده شده را از فر خارج کنید و در صورت تمایل با جعفری خرد شده تزیین و نوش جان کنید.

 

 

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا