پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک رژیمی گل کلم و قارچ (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : دستور پخت خوراک گل کلم با قارچ (غذای گیاهی و رژیمی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک خوراک گیاهی و رژیمی جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک گل کلم و قارچ است که رژیمی بوده و به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب شده و گزینه مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای خوراک گل کلم و قارچ:

قارچ: ۲۰۰ گرم
گل کلم خرد شده: ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذا خوری
روغن کنجد: ۱/۳ پیمانه
جعفری خردشده: ۱ قاشق غذا خوری
پیاز کوچک:  ۱ عدد
سیر: ۱ حبه
نمک و فلفل: به مقدار لازم
زردچوبه و زیره: به میزان دل خواه
آب لیمو: ۱ قاشق غذا خوری

دستور پخت:

در ابتدا قارچ‌ها را  با دقت شسته و خشک نمایید سپس آنها را خرد کرده و آب لیمو را روی آن ریخته و کنار بگذارید تا مزه دار شوند. پیاز و سیر خرد شده را در تابه‌ی روغن کنجد ریخته و تفت دهید، سپس گل کلم‌های خرد شده را اضافه کرده و مخلوط کنید تا سرخ شود. بعد از این که گل کلم‌ها سرخ شد؛ جعفری، ادویه و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و مخلوط کنید و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه مواد تفت داده شده کنار هم بپزند و در آخر قارچ‌ها را به خوراک اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس شعله را کم کنید؛ بعد از ۱۰ دقیقه خوراک آماده است و می توانید آن را با سس های دلخواه سرو نمایید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا