غذای ایرانی با قارچ

خوراک قارچ و پیاز غذای گیاهی همراه با ویدیوی آموزشی

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک قارچ و پیاز (غذای گیاهی و رژیمی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای گیاهی و رژیمی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک قارچ و پیاز است. این غذا بسیار کم کالری و رژیمی بوده و به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. همچنین می توان از آن به صورت پیش غذا نیز استفاده نمود. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت خوراک قارچ و پیاز:

قارچ: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم
پودر آویشن: ۱ قاشق چای خوری
گوجه گیلاسی: ۳ عدد
رب: ۱ قاشق غذا خوری
روغن: به مقدار لازم
سیب زمینی:۱ عدد

طرز تهیه:

پیازها را نگینی خرد کنید. پس از اینکه پیازها را نگینی خرد کردید ظرف را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی شده را در مقداری روغن تفت دهید تا به رنگ طلایی در بیایند. بعد از تفت دادن پیازها، قارچ‌ها را تمیز بشویید. پس از اینکه قارچ‌ها را شسته شد آن‌ها را خرد کنید و همراه با پیازها تفت دهید سپس حبه‌های سیر را رنده کنید و به قارچ و پیاز تفت داده شده اضافه کنید. نمک و فلفل و مقداری هم پودر آویشن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملاً با یک دیگر مخلوط شوند مقداری سیب زمینی هم نگینی خرد کرده و تفت داده اضافه کنید. پس از اینکه کاملاً مواد ذکر شده مخلوط شدند رب را اضافه کرده و همراه با قارچ‌ها تفت دهید. پس از اینکه تفت داده شد گوجه‌ها را خرد کرده و به غذای قارچ و پیاز خود اضافه کنید. بگذارید تا با حرارت ملایم در حدود ده دقیقه بپزد سپس آن را با کمی سبزی خورد شده تزیین کنید و سرو نمایید.

نوش جان!!!

طرز تهیه خوراک قارچ و پیاز به روش دوم:

 

مواد لازم برای تهیه خوراک قارچ و پیاز

 

  • قارچ دکمه ای کوچک : 454 گرم
  • روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری
  • سیر خرد شده یا له شده : 4 حبه
  • پیاز متوسط خرد شده : 1 عدد
  • آب مرغ : 1/2 فنجان
  • پودر لیمو : 1 قاشق چای خوری
  • آب لیمو : 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز : 1/2 قاشق چای خوری
  • کره : 4 قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده : 2 قاشق غذاخوری
  • نمک : 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه ترک خورده تازه : به میزان لازم (اختیاری)

 

طرز تهیه خوراک قارچ و پیاز
خوراک قارچ و پیاز

طرز تهیه خوراک قارچ و پیاز

قارچ ها را تمیز بشویید و ته ساقه قارچ ها را در صورت خشک شدن کوتاه کنید. قارچ ها را به صورت درسته و کامل نگه دارید یا اگر درشت هستند آن ها را از وسط نصف کنید.

تابه‌ی بزرگی را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. روغن زیتون و سپس قارچ را اضافه کنید. قارچ ها را هم بزنید تا شروع به قهوه ای شدن و کاراملی شدن کنند. این روند حدود 3-5 دقیقه به طول می‌انجامد.

2 قاشق غذاخوری کره را اضافه کنید، بگذارید کمی آب شود، سپس پیاز و سیر را اضافه کنید. حدود 3-5 دقیقه بپزید تا کمی کاراملی و نرم شود.

آب لیمو، پودر لیمو و تکه های چیلی را اضافه کنید. حدود 2 دقیقه یا تا زمانی که غلیظ شود بپزید. 2 قاشق غذاخوری کره و جعفری خرد شده را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر بپزید. نمک و فلفل را در آخر اضافه کرده و سرو کنید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا