آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خورش قارچ و مرغ فوق العاده

آشپزی با قارچ : خورش قارچ و مرغ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین  مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد (خورش) خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند.در ادامه با طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ی خورشت قارچ و مرغ:
روغن: به میزان لازم
نمک و فلفل: به میزان لازم
آب لیمو: یک قاشق چای خوری
زرده ی تخم مرغ: یک عدد
آرد: یک قاشق چای خوری
زعفران دم کرده: یک قاشق چای خوری
قارچ: دویست گرم
سیر: دو حبه
پیاز: یک عدد
سینه ی مرغ: سه عدد
جعفری: برای تزیین

دستور پخت :

داخل تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و پس از این که روغن داغ شد قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها کمی نرم شوند ( فقط باید کمی تفت دهید و سرخ نکنید ). پس از اینکه قارچ ها نرم شدند، آرد و نمک و فلفل اضافه کنید، خوب مخلوط نمایید و از روی حرارت بردارید. سپس پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند در مرحله ی بعد سینه های مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند.

پس از اینکه رنگ مرغ ها تغییر کرد یک لیوان آب، نمک و فلفل اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا سینه های مرغ با حرارت ملایم به مدت چهل  دقیقه بپزند و نرم شوند. پس از اینکه آب قابلمه نصف شد و سینه های مرغ نرم شدند قارچ سرخ شده، زعفران دم کرده و آبلیمو را اضافه و مخلوط کنید، ده دقیقه اجازه دهید مواد با حرارت ملایم بجوشند و حالا زرده تخم مرغ را بزنید و پس از ده دقیقه به خورشت اضافه و خوب مخلوط کنید، پانزده دقیقه دیگر بگذارید با حرارت ملایم خورش بجوشد و جا بیفتد سپس در ظرف بکشید و به همراه نان یا برنج سرو کنید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا