غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : پلو قارچ با کوفته ریزه

آشپزی با قارچ : پلو قارچ با کوفته قلقلی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی پلو قارچ با کوفته ریزه، خوشمزه و طبخ شده با قارچ رفته ایم. در ادامه با طرز تهیه این پلوی جذاب و لذیذ همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه‌ی قارچ پلو با کوفته ریزه:

 

قارچ ورقه شده: ۲۵۰ گرم
پیاز: یک عدد
زرشک و خلال پسته: از هر کدام ۵۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
نمک و فلفل و زعفران آب کرده: به میزان لازم
برنج: ۴ پیمانه
روغن: به میزان لازم
گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

دستور پخت:

برنجتان را مثل همیشه آماده کنید، ابتدا بشویید و چند ساعت در آب و نمک خیس کنید و بعد بپزید و آبکش کنید سپس قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و ته آن مقداری روغن بریزید و با نان یا سیب زمینی کف قابلمه را بپوشانید. بعد برنج آبکش شده را روی آن بریزید و روی حرارت کم دم کنید. در مرحله بعد گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و به صورت توپ‌های قل‌قلی به اندازه یک فندق گرد کنید. گوشت‌های قل‌قلی را به همراه نصف لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا چند دقیقه‌ای بپزد و مغز پخت شود. به قارچ‌ها کمی آب‌لیمو  بزنید تا سیاه نشود. بعد در مقداری روغن و با حرارت بالا تفت دهید تا قارچ‌ها آب نیندازند. زرشک و خلال پسته را هم بشویید  و به قارچ اضافه کنید و کمی تفت دهید. در آخر هم زعفران دم کرده را با کره و مقداری نمک به قارچ‌ها اضافه کنید. سپس قارچ‌های تفت داده شده را با گوشت قل‌ قلی مخلوط کنید و بگذارید آب داخل آنها کاملاً بخار شود. هنگامی که برنج آماده شد و هنگام سرو روی آن را با گوشت قل‌قلی و قارچ و زرشک تزیین کنید.
همچنین می توانید در کنار آن ماست نیز میل نمایید.
نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا