غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : گراتن قارچ و سیب زمینی

آشپزی با قارچ : دستور پخت گراتن قارچ و سیب زمینی

غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم گراتن قارچ و سیب زمینی است. در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم.. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه‌ی گراتن سیب زمینی و قارچ:

سیر له شده: ۱ حبه
قارچ ورقه شده: ۳۰۰ گرم
تخم مرغ: ۲ عدد
خامه: نصف فنجان
کره: ۱ قاشق سوپ خوری
سیب زمینی نازک ورقه شده: ۱ کیلو
پنیر گودا: ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل: به مقدار لازم
شیر: ۲/۳ فنجان

دستور پخت گراتن سیب زمینی:

قبل از انجام هر کاری فر را روشن نمایید تا در طول آماده سازی مواد گراتن قارچ، فر گرم و آماده شود. دمای مورد نیاز برای طبخ این غذا ۴۰۰ درجه فارنهایت است ابتدا سیب زمینی‌ها را شسته و پوست بگیرید، سپس آن‌ها را به شکل حلقه‌های نازک و مرتب برش بزنید.
قارچ‌ها را هم خوب شسته و به شکل ورقه‌های نازک و برش زده و در مقداری آب لیمو و آب بخوابانید تا سیاه نشود. کاسه‌ای بردارید و دو عدد تخم مرغ را داخل آن بشکنید و خوب هم بزنید تا باز شود، حالا شیر را به تدریج افزوده و مخلوط نمایید. در ادامه خامه و نمک را هم به ترتیب به مخلوط تخم مرغ افزوده و هم بزنید تا یک دست و صاف شود. یک حبه سیر را رنده کرده و با یک قاشق کره مخلوط نمایید، کف قالب مورد نظر را با این مخلوط چرب و آغشته کنید. قارچ ها را شسته و آب کش کنید، سپس بگذارید تا خشک شود. در مرحله بعد سیب زمینی های حلقه شده را کف قالب بچینید، سپس روی آن را با برش هایی از قارچ بپوشانید و دوباره لایه ای از سیب زمینی را قرار دهید. حالا مخلوط تخم مرغ و خامه را روی مواد بریزید طوری که همه جای آن را پوشش دهد، قالب را برای یک ساعت در طبقه میانی فر بگذارید. بعد از یک ساعت قالب را از فر خارج کرده و پنیر رنده شده را روی مواد بریزید و خوب پخش کنید، سپس برای نیم ساعت دیگر داخل فر بگذارید. بعد از اینکه سطح پنیر خوب طلایی شد، گراتن قارچ و سیب زمینی را از فر بیرون آورده و بعد از خنک شدن برش زده و میل نمایید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات غذای ملل با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا