غذای ایرانی با قارچ

خورشت قارچ قاتق

دستور پخت خورش قارچ قاتق (غذای گیاهی)

در مقاله امروز طرز تهیه خورشت قارچ قاتق را به عنوان یک غذای ایرانی، برای شما همراهان گرامی در نظر گرفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند و از قدیم تا به امروز بخش مهمی از غذای مردم ایران بوده است.در این خورشت از گوشت استفاده نشده و پروتئین آن را توسط قارچ تامین می شود، از این رو یک غذای گیاهی محسوب شده و باری افراد گیاهخوار یا وجترین نیز مناسب می باشد. در ادامه با طرز تهیه خورشت قارچ قاتق با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. قارچ کوچک و متوسط: 10 عدد
  2. سیر: 3 حبه
  3. گوجه‌ فرنگی بزرگ: 1 عدد
  4. رب: 1 قاشق غذاخوری
  5. تخم‌ مرغ2 عدد
  6. نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم

 

طرز تهیه خورش گیاهی قارچ قاتق:

اول از همه سیرها را له کنید و در کمی روغن همراه با کمی نمک و زردچوبه تفت دهید بعد تخم‌ مرغ‌ها را بزنید، کمی آب‌ لیمو به قارچ‌ها بزنید و در روغن با حرارت تند تفت دهید. گوجه‌ فرنگی را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و در همان تابه که قارچ‌ها را سرخ کردید تفت دهید تا له شود و آب بیندازد و کمی نمک و فلفل اضافه کنید بعد یک قاشق رب هم اضافه کنید و با گوجه‌ فرنگی‌ها تفت دهید. حال 1/2 لیوان هم آب جوش اضافه کنید تا کمی گوجه و رب رقیق شود، کمی که آب آن‌ها کشیده شد قارچ‌ها را اضافه کنید و خوب مواد رو باهم مخلوط‌ کنید، بعد تخم‌مرغ‌ها و سیر زده‌ شده را به آن اضافه کنید و مخلوط‌ کنید. حال خورشت قارچ قاتق ما آماده سرو در کنار برنج می باشد.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی و غذاهای ایرانی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا