صادرات قارچ خوراکی و دارویی

ظرفیت بالقوه ایران در صادرات قارچ خوراکی

سطح علمی کشورهای همسایه در تولید این قارچ‌ها نسبت به ایران کمتر است

ظرفیت بالقوه ایران در صادرات قارچ خوراکی، سطح علمی کشورهای همسایه در تولید این قارچ‌ها نسبت به ایران کمتر است، بنابراین می‌توانیم از این ظرفیت صادراتی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری هاگ- دکتر حمیدرضا پوریان فر، معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی گفت: هدف اصلی پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی تولید محصولات فناورانه در حوزه قارچ خوراکی و دارویی، میکروارگانیسم‌های صنعتی و گیاهان زینتی در سطح تجاری و صنعتی است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون این پژوهشکده در قالب ۳ گروه پژوهشی شامل زیست‌فناوری قارچ‌های صنعتی، بیوتکنولوژی صنعتی میکروارگانیسم‌ها و بیوتکنولوژی گیاهان زینتی به فعالیت می‌پردازد که تاکنون موفق به تولید محصولات فناورانه در هریک از این گروه‌ها شده است.

مدیر گروه بیوتکنولوژی قارچ‌های صنعتی در خصوص ظرفیت بالقوه ایران در صادرات قارچ خوراکی افزود: تولید نیمه تجاری و تجاری قارچ‌های خوراکی و دارویی (نظیر شاه صدف، انوکی، شی‌تاکه، گانودرما)، تولید تجاری گیاهان زینتی مهم و اقتصادی (نظیر ژربرا، آنتوریوم و میخک)، تولید نیمه‌صنعتی رنگ‌های میکروبی مانند قارچ موناسکوس پرپورئوس و… ازجمله این محصولات است؛ هریک از این محصولات، ظرفیت‌های بالقوه‌ای در تولید تجاری و صادراتی دارند.

دلایل بسیاری را می توان از ظرفیت صادرات قارچ برشمرد. اقلیم مناسب، مواد اولیه تولید بستر رویش قارچ، ارزان بودن نیروی انسانی و هزینه های انرژی.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا