خرید و نگهداری قارچ

غذا‌هایی که نباید دوباره گرم کرد

ممکن است ترکیبات مضری پس از گرم‌کردن دوباره در غذا ایجاد شود

گرم کردن دوباره برای بعضی مواد غذایی و خوراکی‌ها نباید انجام شود، زیرا ارزش غذایی شان را از دست می‌دهند و حتی ممکن است ترکیبات مضری پس از گرم‌کردن دوباره در آن‌ها ایجاد شود. بعضی از غذا‌ها با گرم کردن ارزش غذایی خود را از دست داده و یا برای بدن مضر می‌شوند. غذا‌هایی که نباید دوباره گرم کرد.

قارچ

قارچ در تهیه انواع سس و غذا های فست‌ فود استفاده می‌شود، اما در صورت باقیماندن، نباید آن را دوباره گرم کرد. متخصصان می‌گویند، گرمای دوباره قارچ موجب تغییراتی در بافت آن می‌شود که مشکلاتی برای هضم ایجاد می‌کند و آن را دیرهضم می کن و زمینه‌ساز نفخ خواهد بود.

غذا‌هایی که نباید دوباره گرم کرد
غذا‌هایی که نباید دوباره گرم کرد

سیب زمینی

بعضی افراد برای صرفه‌جویی در زمان مقداری سیب‌زمینی را آب‌پز یا نیمه سرخ‌شده در یخچال نگهداری می‌کننداما این کار اصلا توصیه نمی‌شود.
زیرا سیب‌زمینی تمام خواص خود را در این حالت از دست داده و موجب هضم مشکل‌تری می‌شود و حتی ترکیبات سمی ممکن است در آن به‌وجود آید. سیب‌زمینی سرد بهتر است فقط برای انواع سالاد استفاده کرد.

گرم کردن غذا - غذا‌هایی که نباید دوباره گرم کرد
گرم کردن غذا 

تخم‌ مرغ

تخم مرغ یکی از معدود غذا‌های کامل طبیعی است که نیاز‌های بدن را به طور متعادل تأمین می‌کند و  دارای پروتئین با کیفیت بالا (دارای تمام ۹ اسید آمینه ضروری) و مقادیر قابل توجهی از ویتـامین هـا و مـواد معـدنی ضروری است.

اما تخم‌مرغ پس از گرم‌کردن دوبارهنه‌ تنها طعم دلچسبی ندارد بلکه در این حالت بسیاری از پروتئین‌های آن نیز تغییر می‌کند و هضم مشکل‌تری پیدا خواهد کرد.

گرم کردن غذا - غذا‌هایی که نباید دوباره گرم کرد
گرم کردن غذا – غذا‌هایی که نباید دوباره گرم کرد

اسفناج

اسفناج حاوی ترکیباتی به‌نام نیترات است که خطری برای سلامت بدن ندارد. اما زمانی که اسفناج پس از یک‌بار فرایند پخت دوباره گرما را تحمل می‌کند، نیترات به نیتریت تبدیل شده که برای سلامت مضر است و زمینه‌ساز رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی شود.

گرم کردن غذا - اسفناج ممنوع است
گرم کردن غذا – غذا‌هایی که نباید دوباره گرم کرد

منبع: irib

در بخش خرید و نگهداری قارچ دانشنامه هاگ بیشتر بیآموزید.
5/5 - (1 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا مطلب خوب و مفیدی بود و خیلی از اینها را نمیدونستم نباید دوباره گرم کرد مخصوصا سیب زمینی و اسفناج

    1. خیلی ممنون از شما بابت همراهی و انرژی خوبی که به ما می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا