غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : فارفاله میگو با سس قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه فارفاله میگو با سس قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی معروف و پرطرفدار طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای ایتالیایی یعنی پاستا فارفاله میگو با سس قارچ است. پاستا یک نوع غذای ایتالیایی است که حدود 350 مدل مختلف از آن موجود است که فارافاله نیز یکی از این مدل هاست که در ایران به پاستا پروانه ای یا پاپیونی مشهور است.در ادامه برای دستور پخت فارفاله میگو با سس قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

فارفاله (پاستا پاپیونی شکل): ۱ بسته
میگو برای هر بشقاب: ۳-۵ عدد
پیاز: ۱ عدد
قارچ:   ۵ عدد
فلفل دلمه: ۱ عدد
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر: به مقدار کافی
کچاپ: ۱ قاشق چای‌ خوری
مایونز: ۱ قاشق غذاخوری
ماست: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای درست کردن سس قارچ، ابتدا پیاز را خلال نازک کرده و در کمی روغن مایع تفت می‌دهیم؛ بعدازاینکه پیاز طلایی‌رنگ شد، قارچ را خورد کرده و به آن اضافه می‌کنیم. بعد از حدود ۵ دقیقه از روی شعله برمی‌داریم و به آن مایونز، ماست، کچاپ و ادویه اضافه کرده حسابی باهم مخلوط‌کنید. میگوها را در سیخ چوبی زده و سرخ‌کنید. می‌توانید برای زیباتر شدن آن، مابین میگوها، زیتون یا فلفل دلمه بگذارید.

پاستا را مطابق با دستور روی بسته با مقداری آب و روغن و نمک بپزید. فلفل دلمه را خورد کرده در آب در حال جوش بریزید. بعد از نرم شدن پاستا آن را آبکش کرده و در ظرفی بریزید. روغن‌زیتون و مقداری آویشن را باهم مخلوط کرده و پاستا را به آن آغشته کنید. حال سس قارچ آماده شده را به پاستا اضافه کنید تا فارافاله میگو با سس قارچ آماده سرو شود.

نوش جان!!!


امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید. در مقاله انواع سس قارچ میتوانید با انواع دیگر سس قارچ نیز آشنا شوید.
اگر مایل به تهیه انواع مختلف قارچ دکمه ای، صدفی، شیتاکه، یا هر نوع قارچ اگزوتیک دیگری هستید به  هاگ مارکت  مراجعه نمایید و با سرعت بهترین قارچها را تهیه کنید
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا