حرف ما در صنعت قارچ

فرصت طلایی؟؟!!

طرحی نو در اندازیم

فرصت طلایی و طرحی نو در پیش داریم. در چند ماه گذشته سیل چالش ها و مشکلات عدیده صنعت از جنس افزایش در قیمت نهاده های تولید، افزایش در قیمت تمام شده محصول و افت محسوس در میزان تقاضای قارچ به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی جامعه، سبب شده است که ضمن کاهش محسوس در تولید کمپوست، متاسفانه یا خوشبختانه تعداد قابل توجهی از مزارع پرورش قارچ یا میزان تولید خود را کاهش داده یا تا بهبود در شرایط  تولید ، از صحنه تولید خارج شده اند. این در حالی است که بر اساس تجارب سالیان دور، تا بهبود شرایط نسبی در اقلیم که به دنبال آن افزایش در میزان تولید اجتناب ناپذیر است، تنها 2 ماه ارزشمند و طلایی باقی مانده است.

نظر به شرایط سخت و بغرنج صنعت، نیاز است تا اقدامات فوری و موثر  بدون تاخیر در جهت التیام و ایجاد شرایط مطلوب در دستور کار تمامی بخش های صنعت و ارگان ها و سازمان های وابسته قرار گیرد.

در این خصوص از تمامی فعالان صنعت قارچ کشور دعوت بعمل می آید تا با همدلی و تلاش همسو در جهت استفاده بهینه از فرصت طلایی موجود، حداکثر همراهی و همکاری را در جهت به کاربستن پیشنهادات ذیل مبذول نمایند:

اتاق فکر
اتاق فکر
  • ایجاد اطاق فکر متشکل از تمام عناصر و بخش های صنعت از تامین کنندگان مواد اولیه، تولید کنندگان کمپوست و خاک، پرورش دهندگان قارچ، بخش فروش و بازرگانی صنعت و … تشکیل تا با بررسی دقیق چالش ها، بهترین راه حل ها طراحی و آماده اجراء گردد.
  • تلاش مضاعف متولیان صنعت و صندوق چتر سفید در رایزنی، همفکری و درخواست مساعدت از مسئولین بخش های مختلف خصوصی و دولتی نظیر بانکها (در جهت انعطاف بیشتر با بدهکاران بانکی صنعت) یا وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنایع در جهت همکاری و اعطای امکانات و مساعدت های مقتضی.
  • بسیج استان های تولید کننده مطرح قارچ کشور در جهت تهیه برنامه و طرح های مستقل برای مدیریت بحران خود در این ایام و عدم انتقال آن با ارسال بار به استان تهران.
ساماندهی فرصت طلایی
ساماندهی
  • سامان دهی و آماده سازی مراکز فروش قارچ تهران و ایجاد طرح و برنامه مناسب با توجه به افزایش تولید پیش رو و بارهای احتمالی ارسالی از سایر استان ها . بعنوان مثال می توان به ارسال مستقیم بار شهرستانها و سایر استان ها به مراکز صنایع در صورت عدم نیاز بازار به آن اشاره نمود.
  • تلاش همه بخش های صنعت در خصوص کاهش قیمت تمام شده محصول و ایجاد توقع در دریافت سود کمتر در این ایام با هدف کاهش قیمت فروش و ایجاد تقاضای بیشتر در بازار.
  • در اخر با گذشت و عف عمومی از آنچه که در گذشته بر سر صنعت آمده است و با فراموش کردن دلایل و حتی مقصرین آن، در ساز و کار و طرحی نو با تمرکز بر حل مشکلات موجود صنعت، به تجمیع پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در جهت حل
فرصت طلایی
گذشت

چالش ها پرداخته و با جمع آوری نظرات و پیشنهادات سازنده برای ایجاد آرامش صنعت در تنها فرصت های باقی مانده، حداکثر تلاش را بکار ببندیم.

 

منتظر پیشنهادات و نظرات سازنده شما همراهان دراین خصوص هستیم.

سر دبیر

حرف ما در صنعت قارچ نقد و بررسی مشکلات درون صنفی است با ما در هاگ همراه باشید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا