اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

فصل بهار و قارچ های سمی

فصل بهار و قارچ های سمی، به گزارش خبر گزاری هاگ، به نقل از  اراک ایرنا: سردبیر مجله سم‌شناسی و مسمومیت در ایران گفت: فصل بهار زمان رشد انواع قارچ و داروهای گیاهی در بستر طبیعت است و ۳۰ درصد از قارچ‌ های سفید خودرو سمی است و مردم باید از مصرف روئیدنی‌های ناشناخته بپرهیزند.

دکتر «حسن صلحی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قارچ سفید با عنوان «آمانیتا» فوق‌العاده خطرناک و خوردن آن موجب آسیب جدی به سیستم بندی و حتی مرگ می‌شود.

وی اظهار داشت: این نوع از قارچ سفید رنگ موجب می‌شود تا افراد به‌ اشتباه آن را برای خوردن بچینند و مصرف کنند و تا زمان بروز علائم مصرف افراد از سمی بودن آن مطلع نمی‌شوند و با اسهال و استفراغ به مراکز مراجعه می‌کنند که دیر هنگام است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر ۱۰۰ نفر قارچ غیر خوراکی را مصرف کنند ۳۰ نفر از آنان مسموم و حدود پنج نفر نیز فوت خواهند کرد.

صلحی افزود: تمامی قارچ‌های رنگی سمی هستند و افراد با مشاهده در طبیعت نباید آنها را برای مصرف بچینند.

سردبیر مجله سم‌شناسی و مسمومیت ایران گفت: در برخی از گونه‌های قارچ، فرد استفاده‌کننده دچار توهم می‌شود و اگر فرد بیماری قلبی داشته باشد درمان به‌سختی یا غیرممکن خواهد بود.

صلحی افزود: در صورت مصرف قارچ‌ های ناشناخته باید افراد به‌ سرعت به پزشک مراجعه کند که در صورت مراجعه دیر هنگام اختلال کبدی اتفاق می‌افتد و احتمال مرگ وجود دارد.

وی اظهار داشت: قارچ‌ها انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها خوراکی و برخی دیگر سمی است اما تشخیص آنها از روی ظاهر امکان‌پذیر نیست و بهترین کار نچیدن قارچ‌ها از طبیعت است.

بهار سال گذشته در مناطق مختلف کشور اخبار متعددی از مسمومیت با قارچ سمی در رسانه‌ها منتشر شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا