اخبار تولید قارچ سراسر کشور

فعالیت ده واحد تولید قارچ در خراسان جنوبی

تولید ۵۰۰ تُن کمپوست قارچ در خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۰ واحد تولید صنعتی و سنتی قارچ در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ ، به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: میزان تولید قارچ خوراکی استان پارسال هزار و ۳ تن بوده است که نسبت به سال ۹۸، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به این که ۱۰ واحد تولیدی صنعتی و سنتی در زمینه تولید قارچ در استان فعال هستند افزود: قارچ خوراکی تولید شده در داخل و خارج استان مصرف می‌شود.

رضایی اظهار کرد: بیشترین میزان تولید قارچ خوراکی متعلق به شهرستان فردوس است.

تولید ۳ هزار و ۵۷۰ تن گوجه فرنگی در سال ۹۹

رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی پارسال ۵۵/۱۳ هکتار بوده که از این سطح حدود ۵۵/۳ هکتار از نوع چری (زیتونی) و ۱۰ هکتار از نوع معمولی بوده است.

او افزود: میزان تولید گوجه فرنگی پارسال ۳ هزار و ۵۷۰ تن بوده است که نسبت به سال ۹۸، ۵/۲۹ درصد افزایش داشته است.

رضایی با اشاره به این که سطح زیر کشت گوجه فرنگی سال ۹۸، ۲۵/۱۱ بوده است اظهار کرد: در این مدت میزان تولید گوجه فرنگی استان ۲ هزار و ۷۵۸ تن بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ارقام و میزان سطح کشت شده گوجه فرنگی تصریح کرد: میزان تولید گلدی و چری ۶ هکتار، هیراد ۲ هکتار، ساخیا و زیتونی ۵/۲ هکتار، چری ۱ هکتار و ترمه ۲ هکتار بوده است.(۲۱ تیر ۱۴۰۰)

دود کردن یا بخار کردن توده کمپوست
دود کردن یا بخار کردن توده کمپوست

تولید ۵۰۰ تُن کمپوست قارچ در خراسان جنوبی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۴۵۰ تُن قارچ خوراکی و ۵۰۰ تُن کمپوست قارچ در سطح استان تولید شده است.

او گفت: پرورش قارچ برای ۴۰ نفر در خراسان جنوبی به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

رضایی با اشاره به این که قارچ خوراکی تولید شده در داخل و خارج استان مصرف می‌شود، گفت: در زمینه بسته بندی قارچ خوراکی ۵ واحد در استان مشغول به کار هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این که برای رونق پرورش قارچ در استان بایستی از متقاضیان این رسته شغلی حمایت کرد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون تسهیلاتی به متقاضیان پرورش قارچ پرداخت نشده است.

رضایی با اشاره به این که کمپوست قارچ، یک نوع بستر آماده و مغذی از مواد آلی و کودی است که فقط برای رشد قارچ مناسب است، گفت: در استان ۵۰۰ تُن کمپوست قارچ تولید شده است.(۱۷ آذر ۱۴۰۰)

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا