اخبار تولید قارچ سراسر کشور

امسال ۲۹ درصد قارچ خوراکی کشور در تهران تولید شد

فعالیت دو واحد صنعتی پرورش قارچ خوراکی در استان زنجان

امسال ۲۹ درصد قارچ خوراکی کشور در استان تهران تولید شد. امسال ۳۹ هزار و ۶۵۰ تن قارچ که ۲۹ درصد قارچ خوراکی کشور است در استان تهران تولید شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- کریم ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به توسعه واحدهای گلخانه‌ای در این استان گفت: ۱۰۵ واحد پرورش قارچ در استان تهران فعال است که شهرستان‌های ملارد و شهریار بیشترین واحدهای تولیدی این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بابیان اینکه استان تهران قطب تولید قارچ کشور است افزود: ۲۹ درصد قارچ تولیدی کشور در این استان تولید می‌شود و واحدهای فعال علاوه بر تولید قارچ در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول نیز فعال هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد واحدهای پرورش قارچ در کنار تولید واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی نیز دارند و همچنین ۵ واحد تولید کمپوست قارچ در استان تهران فعال است.

طی سال‌های اخیر ۴ واحد صنعتی پرورش قارچ خوراکی در استان زنجان فعال بود اما بالا بودن قیمت نهاده‌ها باعث شد تا ۲ واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری هاگ- کارشناس مسئول نهال و گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان زنجان بابیان این‌که حدود ۶۰ واحد فعال خانگی پرورش قارچ خوراکی در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است در طی ماه‌های متفاوت ۵۰ یا ۷۰ واحد خانگی فعالیت داشته باشند زیرا دوره پرورش قارچ دو ماه است و برخی از واحدها ممکن است در طی دو ماه فعالیتی نداشته باشند.

این مقام مسئول بابیان این‌که بیش‌ترین میزان تولید قارچ خوراکی در شهرستان ابهر توسط واحد صنعتی پرورش قارچ انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هزینه تولید در این نوع صنعت بسیار بالا است که همین عامل موجب شد تا در طی سال‌های گذشته تعدادی از واحدهای صنعتی استان غیرفعال شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا