اخبار تولید قارچ سراسر کشور

فعالیت پرورش قارچ های شاه صدف

قارچ ارینجی یا شاه صدف نوعی از قارچ‌های خوراکی است که دارای خواص دارویی نیز است

فعالیت پرورش قارچ های شاه صدف، در طی تلاش‌های یک جوان کارآفرین کرمانی، دومین مرکز پرورش قارچ‌های خوراکی شاه صدف یا ارینجی کشور در کرمان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ آقای محی‌آبادی به‌عنوان کارآفرین این واحد تولیدی در اظهارات خود این‌گونه عنوان کرد: بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی به پیشنهاد و همکاری همسرم این کارگاه را راه‌اندازی کردیم.

آشنایی بیشتر با قارچ ارینجی یا شاه صدف

او در ادامه توضیحات خود پیرامون فعالیت پرورش قارچ های شاه صدف نوع و حوزه فعالیت تولیدی خود افزود: قارچ ارینجی یا شاه صدف نوعی از قارچ‌های خوراکی است که دارای خواص دارویی نیز است و در مقایسه با قارچ‌های دکمه‌ای ماندگاری بیشتری دارد.

همچنین آقای حبیبی کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی در توضیحات بیشتر و تخصصی‌تر در این رابطه گفت: قارچ ارینجی به علت آنکه سرشار از کربوهیدرات‌های فیبردار، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و در مقابل مقدار کمی کالری و قند دارد و فاقد نشاسته است، یک ماده غذایی سالم محسوب می‌شود.

وی افزود: قارچ خوراکی دارویی ارینجی همچنین تقویت‌کننده سیستم ایمنی، بهبوددهنده سلامت استخوان و دستگاه گوارش، دارای خواص ضد سرطانی، ضدویروسی و نیز کاهنده چربی خون است.

رتبه ایران در رده‌بندی تولید قارچ در جهان طبق آمارهای رسمی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد ایران با تولید حدود ۱۵۰ هزار تن قارچ رتبه هفتم جهان را در تولید این محصول دارد.

البته اکثر قریب به‌اتفاق قارچ‌های پرورشی ایران در حال حاضر از نوع دکمه‌ای است و کشت قارچ ارینجی از دو سال قبل به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در کشور شروع شد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا