اخبار تولید قارچ سراسر کشور

فعالیت ۱۰۰ واحد تولید قارچ درهمدان

در این واحدهای تولیدی سالانه حدود ۲۵۰۰ تن قارچ تولید و روانه بازار می‌شود

فعالیت ۱۰۰ واحد تولید قارچ درهمدان، در این واحدهای تولیدی سالانه حدود ۲۵۰۰ تن قارچ تولید و روانه بازار می‌شود.

اطلاعات بیشتر درباره این واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی صداوسیما مرکز همدان، آقای پرورش، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در توضیحات بیشتر خود درباره این واحدهای تولیدی ضمنت اشاره به اینکه از این تعداد ۹ واحد صنعتی است  ، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان از بذر قارچ پاستوریزه در تولیدات استفاده می‌کنند.

تاریخ‌ مصرف قارچ

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در خصوص تولید قارچ درهمدان با اشاره به اهمیت غذایی این ماده خوراکی که سرشار از پروتئین و املاح معدنی است، اضافه کرد: تاریخ‌مصرف این قارچ‌ها ۴ روز است و مردم سعی کنند آن را از مراکز و با نشان‌های معتبر خریداری کنند.

آقای پرورش همچنین با اشاره به شرایط جوی و رشد قارچ‌های خودرو با اشاره به قارچ‌های وحشی که در بازار به فروش می‌رسد، گفت: تشخیص سمی بودن یا نبودن آنها بسیار دشوار است و مردم احتیاط کنند و از این قارچ‌ها استفاده نکنند.

آمار ناگوار از مسمومیت‌های قارچی

در ادامه دکتر معصومی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان هم با اعلام این خبر که تاکنون ۱۸ نفر در کشور براثر مصرف قارچ‌های سمی فوت کرده‌اند، افزود: یکی از این افراد خانم ۴۷ ساله از روستای باباخنجر شهرستان رزن است که متأسفانه در بیمارستان همدان فوت کرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی در ادامه اکیداً هشدار داد: مردم از خوردن و حتی دست زدن به قارچ‌های وحشی خودداری کنند.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا