اخبار تولید قارچ سراسر کشور

فعالیت ۱۷ واحد تولید قارچ در خراسان جنوبی

۷ واحد صنعتی و ۱۰ واحد خانگی تولید قارچ در خراسان جنوبی فعال است

فعالیت ۱۷ واحد تولید قارچ در خراسان جنوبی، ۷ واحد صنعتی و ۱۰ واحد خانگی تولید قارچ در خراسان جنوبی فعال است که سالانه ۹۵۰ تن قارچ در آنها تولید می‌شود.

کاهش تولید به دلیل کم شدن تقاضا

به گزارش خبرگزاری  هاگ و به نقل از صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، ولی پور مطلق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، در خصوص شرایط تقاضا و تولید در استان توضیح داد: امسال پیش‌بینی می‌شود به دلیل کاهش تقاضا و نوسانات بازار، مقدار تولید قارچ به ۸۰۰ تن کاهش یابد.

وی در خصوص فعالیت ۱۷ واحد تولید قارچ در خراسان جنوبی و تولیدات این محصول در استان ادامه داد: قارچ تولیدی خراسان جنوبی علاوه بر مصرف داخل استان، به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان فرستاده می‌شود.

سالانه 220 تن قارچ خوراکی در خراسان جنوبی تولید میشود

1401/08/05

به گزارش هاگ از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۸۵ تن قارچ خوراکی در استان تولید شده است.

وی افزود: در خراسان جنوبی یک واحد صنعتی تولید قارچ با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن در سال و ۴ واحد تولید سنتی دیگر با ظرفیت ۴۰ تن قارچ، فعالیت می‌کنند.

او افزود: سالانه ۲۲۰ تن قارچ خوراکی در استان تولید می‌شود که پیش بینی شده امسال نیز همین میزان محصول در استان تولید و برداشت شود.

اکبری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ تن قارچ خوراکی در استان تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: به علت کم بودن سطح زیر کشت قارچ، تمامی محصول تولیدی در استان مصرف می‌شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا