اخبار تولید قارچ سراسر کشور

فعالیت ۵۷ کارگاه تولید قارچ دکمه ای در ایلام

سال گذشته ۳۷ کارگاه درزمینه تولید قارچ دکمه‌ای فعالیت داشته‌اند

بر اساس گزارش هاگ و به نقل از جهان پور، معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلامهم‌اکنون ۵۷ کارگاه تولید قارچ سنتی درزمینه تولید قارچ دکمه‌ای فعالیت دارند.

 

رشد چشمگیر درزمینه پرورش قارچ

وی در مقایسه شرایط تولید و پرورش قارچ در کشور عنوان کرد: در سال گذشته ۳۷ کارگاه درزمینه تولید قارچ دکمه‌ای فعالیت داشته‌اند که امسال با حضور فعال ۵۷ کارگاه تولید قارچ شاهد رشد چشمگیری درزمینه تولید قارچ دکمه‌ای در استان بوده‌ایم.

تولید به‌صورت خانگی و سنتی

جهان پور در سخنان خود نوع فعالیت‌های استان را این‌گونه عنوان کردهم‌اکنون در استان ایلام تولید قارچ صدفی و قارچ دکمه‌ای بصورت صنعتی وجود ندارد و فقط زمینه تولید قارچ دکمه‌ای در کارگاه‌های سنتی و به‌صورت خانگی فراهم است. جهان پور شهرستان‌های ایلام و چرداول را با داشتن بیشترین تولیدکنندگان قارچ دکمه‌ای  ، به‌عنوان 2 واحد فعال در سطح استان معرفی کرد.

اعطای تسهیلات

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام در ادامه خاطرنشان کردبه‌منظور ترویج این فعالیت، جهاد کشاورزی با همکاری اداره کار و رفاه اجتماعی تسهیلات ویژه‌ای را به‌منظور تولید مشاغل خانگی در اختیار این افراد قرار می‌دهد. وی در همین رابطه افزود: بسیج سازندگی نیز تسهیلات خاصی را به‌منظور رونق این فعالیت برای فعالان در این حوزه در نظر گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: در سال گذشته ۳۷ کارگاه درزمینه تولید قارچ دکمه‌ای فعالیت داشته‌اند که امسال با حضور فعال ۵۷ کارگاه شاهد رشد چشمگیری درزمینه تولید قارچ دکمه‌ای در استان بوده‌ایم.

ایلام و چرداول بیشتر تولیدکننده‌های استان

او در خصوص میزان تولید قارچ در استان گفت: شهرستان‌های ایلام و چرداول بیشترین تولیدکنندگان قارچ دکمه‌ای در سطح استان هستند. معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام در ادامه این‌چنین عنوان کرد: به‌منظور ترویج این فعالیت، جهاد کشاورزی با همکاری اداره کار و رفاه اجتماعی تسهیلات ویژه‌ای را به‌منظور تولید مشاغل خانگی در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا