جهاد کشاورزی

فعالیت 15 سالن پرورش قارچ در بهشهر

تولید سالانه 40 تن قارچ دکمه ای در شهرستان بهشهر

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر (توابع استان مازندران) از فعالیت 15 سالن پرورش قارچ دکمه ای و تولید سالانه حدود 40 تن قارچ در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر و برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از فضاهای کوچک و کم استفاده منزل نظیر پارکینگ، زیر زمین و انباری، افراد بسیاری در این استان به پرورش قارچ روی آورده و قدمی در پیشرفت حوزه کشاورزی و گسترش تولید، اشتغال زایی و پیشرقت اقتصادی در کشور برداشته شده، گفت: در همین راستا یک دوره آموزشی و مهارتی کامل پرورش و تولید قارچ خوراکی با حضور علاقمندان این حوزه در سالن ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر برگزار گردید. فعالیت 15 سالن پرورش قارچ در بهشهر رصد می شود.

وی افزود: در این دوره آموزشی نحوه آماده سازی و ضدعفونی سالن پرورش قارچ، شرایط استاندارد سالن، نحوه صحیح تخت کوبی و خاک دهی به کمپوست، اسپارگون‌دهی به بستر و زمان و نحوه برداشت و مزایای پرورش قارچ دکمه ای، توانایی انتخاب مکان مناسب و برآورد اقتصادی تولید قارچ خوراکی، توانایی تعیین مشخصات ساختمان و انتخاب تجهیزات و تاسیسات لازم، ساز و کارهای کنترل وضعیت آب و هوایی سالن های کشت، سازه های مورد نیاز برای سالن های پرورش، تجهیزات مورد نیاز برای سالن قارچ سنتی و صنعتی، روش های پرورش قارچ دکمه ای، آماده سازی خاک پوششی، صفات مشخصه خاک پوششی، طرز تهیه خاک پوششی، روند خاک دهی تا حصول محصول، رافلینگ یا خراش بستر، مرحله هوادهی، شناسایی اصول عملیات برداشت و بسته بندی و نگهداری بعد از چیدن، توانایی انتقال به بازار و بازاریابی محصول و  آفات و بیماری های قارچ و نحوه کنترل آن ها توسط مدرسین برای فراگیران ارائه شد که استقبال خوبی از آن به عمل آمد و نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است. اخبار جهاد کشاورزی در حوزه قارچ را دنبال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا