کارآفرینی در حوزه قارچ

فعالیت 7 طرح پرورش قارچ توسط مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

کمیته امداد خراسان شمالی به متقاضیان از 50 تا 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند

طرح های موفق تولید و پرورش قارچ خوراکی
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از فعالیت 7 طرح پرورش قارچ توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی راد بابیان اینکه این نهاد در تلاش است در سال جاری با ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال، آموزش‌های کسب‌وکار، کاریابی برای متقاضیان بیکار مستعد و اقشار نیازمند، گام‌های اساسی برای اشتغال‌زایی نیازمندان بردارد افزود: طرح پرورش قارچ نیز یکی از طرح‌های موفق در ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
وی بیان کرد: کمیته امداد خراسان شمالی به متقاضیان ایجاد این طرح از 50 تا 100 میلیون تومان تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.
وی طرح پرورش قارچ خوراکی را ازجمله طرح‌های مهم در جذب سرمایه برشمرد و افزود:با توجه به اینکه برگشت سرمایه در طرح پرورش قارچ سریع می‌باشد لذا ازجمله طرح‌هایی است که در استان با تمرکز بر شناسایی راهبران شغلی فعال می‌تواند موفقیت‌های خوبی را به دنبال داشته باشد.
وی آموزش تخصصی و تأمین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز را از برنامه‌های مهم امداد در حمایت از توسعه این طرح عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد سعی دارد از طریق توسعه راهبری شغلی و تأمین زیرساخت مناسب در خرید تضمینی محصولات اقدامات مثبتی در جهت اشتغال پایدار مددجویان بردارد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: این نهاد امسال آمادگی ایجاد 6 هزار و 181 فرصت شغلی برای نیازمندان را دارد.
الهی راد یادآور شد: فعالیت 7 طرح پرورش قارچ امسال درمجموع بیش از 246 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان به این نهاد در بخش منابع بانکی وامدادی اختصاص‌یافته است.
وی مجموع اعتبارات اشتغال سال جاری در بخش بانک‌های عامل استان را بیش از 225 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار به 12 بانک عامل استان ابلاغ‌شده است.
وی همچنین میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده اشتغال برای صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و هم‌افزایی را نیز 21 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی بابیان اینکه طی چهارماهه امسال 16 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت شده است، افزود: با پرداخت این تسهیلات 576 طرح کارآفرینی برای خانوارهای تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا