مقالات کاربردی در حوزه قارچ

فلاش 3 در برداشت قارچ

فلاش 3 در برداشت قارچ، به نظر بسیاری از پرورش دهندگان قارچ، بی کیفیتی قارچ فلاش 3 دلیل اصلی برای توقف برداشت پس از فلاش 2 و تخلیه سالن است. این موضوع تنها در صورت وجود جمعیت زیاد بیماری در سالن ها قابل قبول است، در حالی که در یک موقعیت کم خطر از حیث تکثیر آفات شرم آور است که از این فرصت استفاده نکرده و از کمپوست گران قیمت حداکثر استفاده را نبرد.

افزایش حساسیت به لکه باکتری و تغییر رنگ سریع قارچ در محصول فلاش 3 اغلب از مشکلاتی است که با افزایش سن میسلیوم در خاک پوشش و پیر شدن کمپوست و از دست رفتن وضعیت خاک از شرایط ایده ال خود ایجاد می شود. گاهی اوقات آبیاری بستر بعد از فلاش 2 و حتی در فلاش 3 انجام می شود که تنها باعث بدتر شدن مقوله تغییر رنگ در محصول روی بستر می شود. در چنین شرایطی سعی شود بعد از فلاش 2 ابیاری انجام نشود و با حداقل جریان هوا و تهویه ادامه کار انجام گردد. شرایط نامناسب سالن (بویژه تعدد ابیاری و تهویه شدید) تعداد پین های مستعد رشد را که بسیار ارزشمند هستند را کاهش میدهد.

در برداشت قارچ در فلاش 3، قارچ ها بیشتر آب مورد نیاز خود را از کمپوست جذب می کنند. بنابراین لازم نیست آب اضافی به خاک پوششی و بستر اضافه شود، مگر در شرایطی که پس از فلاش 2 خاک پوششی کماکان تازه به نظر رسیده و دارای میسیلیوم قوی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات کاربردی در حوزه قارچ را مطالعه نمایید.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا