اخبار تولید قارچ سراسر کشوراخبار صنعت قارچ

توسعه فناوری جدید کمپوست‌ سازی

 شورای کشاورزی تایوان از توسعه فناوری جدید کمپوست‌ سازی با قابلیت افزایش 20 تا 30 درصدی تولید قارچ، و درنتیجه درآمدزایی بیشتر همراه با کاهش آلودگی هوا خبر داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مرکزی تایوان (CNA)، Tsai Jyh-rong، دبیرکل مؤسسه تحقیقات کشاورزی تایوان شورا، اذعان داشته که در روش کمپوست تونل داخلی زباله‌های کشاورزی مانند کاه برنج و باگاس را به کمپوست تبدیل می‌کند. با این فرآیند کشاورزان محلی دیگر نیازی به سوزاندن کاه زباله‌های خود ندارند، زباله‌هایی که سالانه به 1.3 میلیون تن می‌رسد.

علاوه بر کاه برنج و باگاس، این مؤسسه روی تبدیل خمیر کاغذ باطله به کمپوست نیز کار می‌کند. این با موفقیت برای کمک به پرورش قارچ‌های سفید، دمنده، یال شیر، برزیلی و قارچ صدفی به دست آمده است. 

دستیار محقق در این موسسه، چن جین تونگ، اظهار داشت که فناوری جدید کمپوست‌ سازی، زمان و نیروی انسانی مورد نیاز برای تولید کمپوست با کیفیت را به نصف کاهش می‌دهد که در نتیجه رقابت‌پذیری محصول را بهبود می‌بخشد.

تایوان سالانه 140000 تن قارچ تولید می‌کند که درآمدی معادل 8.8 میلیارد NT دلار (294.64 میلیون دلار آمریکا) دارد، و همیشه جزو 30 کشور برتر تولیدکننده قارچ در ده سال گذشته بوده و در زمینه تولید قارچهای دکمه‌ای، صدفی و اگزوتیک پیشتازی کرده است. 

منبع: فروت‌نت

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا