مزرعه

فناوری پیشرفته فرآیند تولید قارچ شیتاکه در کره

این قارچ که دارای ترکیبات ضد باکتری است و اثرات ضد ویروسی دارد

فناوری پیشرفته فرآیند تولید قارچ شیتاکه در کره، بازار قارچ شیتاکه روز به روز در جهان پرطرفدارتر می‌شود، و فروش آن تا سال 2029 به دلیل توجه خاص مردم به خواص درمانی آن بسیار گسترده خواهد شد. این قارچ که دارای ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچ است و اثرات ضد ویروسی دارد، بیشتر به طور سنتی در کشورهای ژاپن، چین، و کره جنوبی کشت شده و به تدریج در هند، استرالیا، سنگاپور، تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، و بقیه آسیا و اقیانوسیه نیز کشت آن رواج پیدا کرده است.

کشور کره جنوبی، نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قارچ شیتاکه، است که با فناوری بالا آن را کشت می‌دهد و تلاش می‌کند سهم بیشتری از بازار فروش این قارچ را از آن خود کند. با توجه به این که نوسانات آب و هوا و نیاز به دمای خاص، کشت و تولید قارچ شیتاکه را دشوار کرده، و مانع رشد و توسعه پرورش این قارچ در جهان شده، کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره توانسته‌اند مقتدرانه بازار شیتاکه را در دست بگیرند.

در فیلم زیر استفاده از فناوری تولید قارچ شیتاکه را با امکانات پیشرفته و خاص مشاهده می‌کنید. تلاش بر این است که این کارخانه  به یک مزرعه هوشمند تبدیل شود که با بهترین کیفیت و کمترین دخالت دست در محیطی کاملا استرلیزه قارچهای شیتاکه تولید می‌کند.  همان طور که در فیلم نشان داده شده، حفظ محیط استریل یکی از مهم‌ترین پارامترهای پرورش قارچ شیتاکه است که در این کارخانه به خوبی با لباسها و تجهیزات تخصصی رعایت می‌شود.

فناوری پیشرفته فرآیند تولید قارچ شیتاکه در کره

 

در این کارخانه از صفر تا صد تولید یعنی ساخت کمپوست مورد نیاز، آماده سازی بستر، تلقیح و ریزش بذر ، تولید و کشت و برداشت، و در نهایت بسته‌بندی و ارسال محصول به دست مشتریان انجام می‌شود، و حتی محصولات متنوع فراوری شده و صنایع تبدیلی  نیز در همین کارخانه انجام می‌گیرد.

تجهیزات پیشرفته در مرحله بسته‌بندی کمپوست باعث می‌شود که محیط در بالاترین سطح استرلیزه باقی بماند. جابجایی و چینش کیسه‌های کمپوست حاوی میسلیوم قارچ به صورت دستی انجام می‌شود، اما نیروی انسانی مشغول در شرکت قبل از آغاز فعالیت لباسهای مخصوص کاملا استریل می‌پوشند و در دمای خاص با نور ویژه در محل به چینش و برداش مشغول می‌شوند.

این شرکت در تلاش است تا همین بخش از فعایلت انسانی را به سمت فعالیت هوشمند خودکار سوق دهد و مزرعه‌ای تمام اتوماتیک طراحی نماید. محصولات قارچ های شیتاکه کره جنوبی هم اکنون به صورت تازه و خشک شده به بازار عرضه شده و متقاضیان از آن به مدلهای مختلف در خوراکهای متنوع، و مصارف دارویی استفاده می‌کنند. به همین دلیل شرکت هایی مانند این، میتوانند به سودآوری ویژه در سطح ملی برای کره بیاندیشند.

مزرعه قارچ را در قاب هاگ تماشا کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا