اخبار تولید قارچ سراسر کشور

فیروزکوه زمینه مناسب برای پرورش قارچ

قبل از تولید فراوان به فکر بازاریابی باشیم

به گزارش هاگ، از گزارش خبرگزاری صدا و سیما شمالشرق استان تهران؛ مدیر فنی مزرعه پرورش قارچ فیروزکوه گفت: قارچ محصولی سردسیری است که در دمای زیر ۲۰ درجه رویش دارد.
علی ارجمندی افزود: مصرف پایین انرژی بواسطه شرایط آب و هوایی مناسب شهرستان موجب شده تا علاوه بر افزایش راندمان، قیمت تمام شده قارچ تولید شده ما ۵ هزار تومان پایین‌تر از سایر نقاط کشور است.
وی گفت: تولید اسمی این مزرعه ۱۰۰ تن در سال است، اما با پشتکار و بکارگیری از علوم و فنون روز دنیا، تولید مان را به دو برابر ظرفیت اسمی رسانده ایم.
خانم کاردگر مدیر مزرعه قارچ فیروزکوه که در کنار همسرش بیش از ۲۰ سال است که در این عرصه فعالیت دارد، برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و ۱۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم هم شغل ایجاد کرده است.
وی گفت: علیرغم قرار گرفتن شهرستان بین سه استان تهران، مازندران و سمنان، اما نبود بازار فروش، مشکلات بسیاری را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
کاردگر افزود: روزانه یک تن قارچ در این واحد تولید می‌شود، اما تنها ۱۰۰ کیلو از آن مورد نیاز بازار شهرستان است و برای مابقی بازار مستقیمی وجود ندارد که مجبوریم برای خراب نشدن محصولمان آن را به دلالان و واسطه گران بدهیم.

گزارش زیر از واحد پرورش قارچ فیروزکوه، نشان دهنده تلاشها و تولید خوب این واحد است:

 

مصاحبه با مدیر عامل سازمان میادین تره بار شهرداری تهران، در حمایت از این تولیدکننده هرچند امیدبخش است، اما به نظر میرسد مدیریت فروش به صورت بنیادی و با رویکرد عمیق تری باید دیده شود:

 


مشاهده چندباره چنین اخباری، نشان از عدم توجه به علم بازاریابی و جدی گرفتن مقوله فروش دارد. به نظر می‌رسد تا وقتی مدبرانه مدیریت فروش را در اولویت آغاز به فعالیت تجاری قرار ندهیم، کماکان امر تولید به سوددهی مقرون به صرفه نخواهد رسید. مقالات حرف ما به ویژه دو مقاله مقایسه مزارع موفق با ناموفق و احیاء و ایجاد بازارهای هدف را برای دریافتهای بیشتر مطالعه بفرمایید.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا