حرف ما در صنعت قارچ

قابل توجه فعالان صنعت قارچ کشور

فعالان صنعت قارچ کشور

قبل از هر صحبتی به منظور اطلاع از موضوع امروز، به فعالان صنعت قارچ کشور پیشنهاد می کنیم تا به پست های آیین نامه صنفی؟؟!! مورخ 1400/4/1  و دور زدن ممنوع؟؟!! مورخ 1400/4/5  پیج مراجعه و مطالعه مجددی داشته باشید.

قیمت روز قارچ

وضعیت امروز مورخ 1400/5/25 در بازار ومراکز فروش حاکی از افت قابل توجه مجدد در قیمت فروش قارچ است.
قیمت قارچ در تابلو 30000 تومان
قیمت حقیقی قارچ در معاملات 25000 تومان
قیمت تمام شده هر کیلو قارچ باستناد یک مطلع صنفی – جهادکشاورزی بهمراه 15% سود تولید کننده 36902 تومان

برتری قیمت تمام شده محصول بر متوسط قیمت فروش یک حقیقت تلخ تکراری که سال های سال صنعت قارچ بدان مبتلاست که متاسفانه در حال رخ داد مجدد است. امروز این اختلاف مبلغ11902 تومان بوده است، یعنی بازای هر کیلو گرم قارچ تولیدی، تولید کننده آن 11902 تومان ضرر کرده است.

در ایام تعطیل ومناسبت های گوناگون شاید به دلیل روزمرگی و عادت یا درگیری های ذهنی مدیران مزارع، بدون توجه به حقایق و شرایط روز جامعه از حیث موضوعات اقتصادی ، اجتماعی وسیاسی سهوا یا عمدا به تولید بدون وقفه ادامه داده که در این صورت با حفظ عرضه قارچ و کاهش در میزان تقاضا، نتیجه ای چیزی جز کاهش قیمت قارچ و کاهش سود و حاشیه امن در پایان سال مالی برای ایشان نخواهد بود.

در پست های فوق الذکر پیش بینی هایی در خصوص اوضاع نامناسب بازار ارایه گردید که متاسفانه به واقعیت پیوست و به دنبال آن پیشنهاداتی نیز برای کاهش میزان خسارات تولید کنندگان و فعالان صنعت قارچ کشور در ایام سوگواری سالار شهیدان تقدیم گردید که به نظر میرسد درصد قابل توجهی از فعالان به آن بی توجه بوده اند.

همه ما این واقعیت را پذیرا هستیم که صنعت همواره مشکلات فراوانی به دلایل مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تحریم ها، کرونا، سوء مدیریت ها در سطوح مختلف و… دارد، در حالی که می توان با هوشیاری و آگاهی از حقایق صنفی و اجتماعی، درصد کمی از این مشکلات را مدیریت کرد، چرا به خود بد می کنیم؟

ما متعد شده ایم تا با ارسال پالس ها و علایم هشدار دهنده برای تصمیم گیرندگان صنعت، مساعدت هایی داشته باشیم ولی اگر قرار باشد تا خودمان دلسوز منافع و صنعت نباشیم و بدون آگاهی و جسارت لازم و با چشم بسته به راه ادامه دهیم دیگر نباید از دولت، انجمن، تحریم و کرونا شکایت کرد چرا که از ماست که بر ماست!!

سردبیر

حرف ما در صنعت قارچ نقد و بررسی مشکلات درون صنفی است با ما در هاگ همراه باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا