حرف ما در صنعت قارچ

قارچ از سراب تا واقعیت

جای خالی یک اتاق فکر برای تصمیم‌گیری‌های درست به‌شدت احساس می‌شود

قارچ از سراب تا واقعیت، خلأهای موجود در پرورش قارچ خوراکی را بهتر بشناسیم.

نداشتن اطلاعات کافی و نبود برنامه‌ای دقیق یکی از مشکلات اصلی صنعت قارچ است. نقشه راه و برنامه‌ریزی برای مرحله به مرحله تولید قارچ حتی اگر نتواند به تولیدکنندگان سود بالایی دهد باعث کاهش ضرر اقتصادی آنها می‌شود.

در بین کارخانه‌های تولید قارچ خوراکی جای خالی یک اتاق فکر برای تصمیم‌گیری‌های درست به‌شدت احساس می‌شود. باید در نظر داشت که شرایط اقتصادی فعلی غیرقابل پیش‌بینی است و همچنان معلوم نیست که این ویروس جدید تا چه زمانی با ما همراه خواهد بود و یا در آینده چه اتفاق جدید دیگری خواهد افتاد.

این چنین شرایطی وجود یک تیمی را می طلبد که در مرحله اول بتواند وضع کنونی را شناسایی و بر اساس آن اقدام به تولید قارچ کند. با ادامه مقاله قارچ از سراب تا واقعیت با ما همراه باشید.

Team work یا اتاق فکر صنعت قارچ خوراکی

وظیفه این مجموعه طرح بندی، لایحه بندی، برنامه ریزی و تصمیم گیری‌هایی است که در شرایط فعلی چه کاری باید انجام داد و برای شرایط غیرقابل پیش‌بینی مثل بیماری کرونا و دیگر جریانات مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و…از قبل آمادگی لازم را داشته باشد تا نه تنها از ضرر اقتصادی خود مجموعه جلوگیری کند بلکه مانع به هم خوردن ثبات قیمت بازار شود.

تصمیم های درست و واضح در اتاق شیشه‌ای پرورش قارچ خوراکی

در آخرین مرحله وجود یک تفکری واضح لازم است تا تصمیم‌هایی که از قبل در اتاق فکر کارخانه‌های تولیدی گرفته می‌شود را انتخاب‌ها و از فیلتر نهایی خارج کند و بدانند که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند و برای رسیدن به آن باید چه اقدامی انجام دهند تا در پی این فعالیت‌ها و تلاش‌ها علاوه بر اینکه به سود شخصی کارخانه خود برسند بتوانند به چرخه اقتصادی کشور هم کمکی کنند و نیاز مصرف قارچ خوراکی مردم را هم برطرف کنند.

وظیفه افراد اتاق شیشه‌ای بررسی تصمیمات اتاق فکر است، افراد این مجموعه یا می‌توانند شامل هیئت‌مدیره یا ریش‌سفیدان صنعت قارچ باشند یا تلفیقی از هردو گروه به‌طوریکه لایحه‌های اتاق فکر را بررسی و در آخر آن‌ها را به مصوبات نهایی تبدیل کنند و اگر در مواردی نقدی یا ایرادی وارد بود طرحی را پیشنهاد و پس از بازنگری‌های لازم آن را جایگزین کنند.

اقدامات فوق از هزینه‌های گزاف جلوگیری و به مدیریت تنظیم بازار در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کمک شایانی می‌کند و امنیت شغلی را برای فعالان این عرصه به ارمغان بیاورد.

قلم سردبیر

راهمکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا