معرفی انواع قارچ و آشنایی با تمام قارچ هاویکی قارچ

10 قارچ زیبا و خاص از سراسر جهان

انواع بسیار زیادی قارچ وجود دارد که در متنوع ترین مکان ها و در متنوع ترین شکل ها ظاهر می شوند. ما قبلاً درباره قارچها و انواع مختلفشان، اطلاعات جالب و مفید زیادی را برای شما به اشتراک گذاشته ایم و در مورد فواید خوردن قارچ و همچنین روش هایی که می توانیم برخی از قارچ های محبوب تر موجود در بازار را تهیه کنیم، به شما اطلاعات مفیدی داده ایم.

در اینجا فقط میخواهیم بعضی از گونه های واقعا شگفت انگیز و زیبای قارچ را به شما نشان دهیم. برخی از آنها خوراکی و بعضی دیگر سمی هستند. بعضی از این قارچ ها آنقدر رنگارنگ و جذاب هستند که از وجودشان شگفت زده میشویم و در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که در حال دیدن یک فیلم تخیلی هستید.

  1. لاکتاریوس نیل 

Lactarius indigo یک نوع قارچ خوراکی است که به طور طبیعی در شرق آمریکای شمالی، آسیای شرقی و آمریکای مرکزی رشد می کند. به علاوه هم در جنگل های برگ‌ریز و هم در جنگل های مخروطی دیده می شود. نمونه های تازه به رنگ آبی تیره و نمونه های قدیمی تر به رنگ آبی مایل به خاکستری روشن هستند.

قارچ رنگی
قارچ لاکتاریوس نیل (قارچ آبی رنگ خاص و زیبا)
  1. روداتوس پالماتوس 

Rhodotus palmatus یک نوع قارچ زیبای غیر خوراکی بومی جنگل های برگریز در اوراسیا و آمریکای شمالی است که روی تنه پوسیده درختان زندگی می کند. رنگ کلاه لاستیکی آن از صورتی روشن تا هلویی با چین و چروک های سفید روی سطح است.

روداتوس پالماتوس
قارچ روداتوس پالماتوس (قارچ زیبا و رنگی غیرخوراکی)
  1. پانلوس استیپتیکوس 

Panellus stipticus یک قارچ غیر خوراکی بومی اوراسیا، آمریکای شمالی و استرالیا است که روی تنه پوسیده درختان برگریز زندگی می کند. نسخه آمریکایی بیولومینسانس است، به این معنی که در تاریکی می درخشد.

پانلوس استیپتیکوس
قارچ پانلوس استیپتیکوس (قارچ درخشان در تاریکی)
  1. ماراسمیوس هماتوسفالوس

Marasmius haematocephalus یک قارچ زیبا، کمیاب، کوچک و غیرقابل خوردن با کلاهک نازک، صورتی تیره و چراغی شکل است که عمدتاً در آمریکای شمالی یافت می شود.

ماراسمیوس هماتوسفالوس
قارچ ماراسمیوس هماتوسفالوس (قارج زیبا و کمیاب غیرخوراکی)
  1. فالوس ایندوسیاتوس

Phallus Indusiatus یک قارچ زیبای خوراکی است که عمدتاً در مناطق گرمسیری مانند جنوب آسیا، آفریقا، آمریکا و استرالیا یافت می شود، جایی که در جنگل ها و باغ ها، در خاک های غنی و مواد چوبی در حال پوسیدگی رشد می کند. قارچ دارای کلاه زنگی شکل با دامن توری مانند است.

قارچ فالوس ایندوسیاتوس
قارچ فالوس ایندوسیاتوس (قارچی با دامن توری و خوراکی)
  1. لاکاریا آمیتیستینا 

Laccaria amethystina یک قارچ خوراکی زیبای کوچک با رنگ روشن است که در جنگل های برگریز و سوزنی برگ به ویژه در آمریکای مرکزی و جنوبی رشد می کند. از آنجایی که رنگ آمیتیستی روشن آن با افزایش سن محو می شود و بسته به آب و هوا، تشخیص آن دشوار می شود، از این رو نام محبوب آمیتیست فریبنده است.

لاکاریا آمیتیستینا 
قارچ لاکاریا آمیتیستینا (قارچ خوراکی بسیار زیبا)
  1. آمانیتا سزاریه 

Amanita caesarea یک قارچ خوراکی بومی جنوب اروپا و شمال آفریقا با کلاه نارنجی مشخص است. اگرچه این یک قارچ خوراکی است، اما ارتباط نزدیکی با قارچ های سمی مانند فلای آگاریک روانگردان یا کلاهک مرگ دارد.

آمانیتا سزاریه
قارچ آمانیتا سزاریه (قارچ خوراکی با کلاه نارنجی)
  1. هریسیم اریناسئوس 

Hericium Erinaceus یک گونه نادر از قارچ های انگلی بومی اروپا است که عمدتا در تنه درختان برگریز مسن دیده می شود. این قارچ زیبای سفید خوراکی است و خواص زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد.

هریسیم اریناسئوس
قارچ هریسیم اریناسئوس (قارچ زیبای انگلی و خوراکی)
  1. مورچلا کونیکا 

قارچ Morchella conica یکی از گونه های رایج قارچ خوراکی است که در جنگل های برگریز و سوزنی برگ آمریکا یافت می شود. کلاهک آن شبیه لانه زنبوری است و رنگ قهوه ای روشن و تیره دارد.

مورچلا کونیکا
قارچ مورچلا کونیکا (قارچ خوراکی قهوه‌ای رنگ)
  1. Mycena interrupta

Mycena interrupta گونه ای از قارچ های آبی روشن است که در استرالیا، نیوزیلند، کالدونیای جدید و شیلی یافت می شود. مصرف آن توصیه نمی شود زیرا بسیاری از قارچ های جنس Mycena سمی هستند.

Mycena interrupta
قارچ Mycena interrupta (قارچ سمی به رنگ آبی روشن)

 

برای آشنایی با انواع قارچ ها به بخشی ویکی ماشروم در مجله خبری-آموزش هاگ، مراجعه نمایید.

4.2/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا