جهاد کشاورزی

پرداخت تسهیلات پرورش قارچ در شهرستان گلوگاه

پرداخت 7 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات کم بهره

پرداخت تسهیلات پرورش قارچ در شهرستان گلوگاه، به گزارش هاگ از خبرنگار ایانا در مازندران، مهدی باباجانی از پرداخت 7 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات کم بهره در قالب طرح مشاغل خانگی برای حمایت از کسب و کارهای خانگی بخش کشاورزی (مانند پرورش قارچ) به بهره برداران شهرستان گلوگاه خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: اعتبار مصوب شده برای تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان در سال جاری، 7 میلیارد ریال بود که 5 درصد بیشتر از این مبلغ، جذب شد.

باباجانی تصریح کرد: تسهیلات تخصیص یافته بیشتر در زمینه پرورش قارچ خوراکی، بسته بندی سبزیجات و گلخانه های کوچک خانگی است و 10 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی در پایان گفت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید به سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به آدرس mkh.mcls.gov.ir مراجعه تا هم لیست مشاغلی که مشمول وام می‌شود را دریافت کنند و هم برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی اقدام کنند. شهرستان گلوگاه پتانسیل بالایی به لحاظ اقلیم در تولید قارچ دارد. بازار قارچ مناسب هم برای این شهرستان و شهرستان های همجوار قرار دارد. با توجه به فراگیر شدن مصرف قارچ در جامعه پرورش قارچ در این شهرستان توجیه اقتصادی دارد. خواص و قواید قارچ این محصول پر ارزش بر لزوم جای گیری ثابت در سبد غذایی خانوار پیش از گذشته  احساس می شود.

ثبت ۷۰ شغل جدید در گلوگاه
ثبت ۷۰ شغل جدید در گلوگاه

ثبت ۷۰ شغل جدید در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه: از ابتدای امسال تا کنون ۷۰ شغل جدید در سامانه رصد اشتغال این شهرستان ثبت شد.

به گزارش هاگ به نقل از خبر گزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، مهدی باباجانی گفت: ایجاد این تعداد اشتغال، با اولویت زراعت گندم، جو، برنج، پرورش قارچ، ساخت گلخانه، پرورش گاو شیری، تولید مرکبات و انار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: تعهد ایجاد اشتغال در این شهرستان، امسال برای۱۲۲ شغل بوده که تاکنون ۶۰ درصد آن تحقق یافت.

باباجانی مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه تصریح کرد: سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکار‌هایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده، و بر این اساس افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه، درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب و یا همان درخواست استخدامی اعلام کنند.(۱۹ مرداد ۱۴۰۱)

برای تماشای گالری تصاویر قارچ‌های وحشی در جنگل‌های گلوگاه همراه ما باشید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا