اخبار اقتصادی صنعت قارچ

مشکلی در فروش قارچ نداریم

روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن قارچ به بازارهای هدف صادر می‌شود

محمدحسن افشار رئیس هیئت‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی، ضمن اعلام  صادرات روزانه قارچ کشور، بالغ‌بر  ۲۰ تا ۳۰ تن، عنوان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز و جذابیت صادرات، روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن قارچ به بازارهای هدف صادر می‌شود و مشکلی در فروش قارچ نداریم.

قیمت قارچ در شرایط فعلی

به گزارش خبرگزاری هاگ- افشار در سخنان خود  با اشاره به قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ بدون احتساب سود تولیدکننده، برابر ۸ هزار و ۹۰۰ تومان، افزود: هم‌اکنون هر کیلو قارچ با نرخ ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود که این امر بیانگر سود ۱۰ درصدی تولیدکننده در فروش هر کیلو قارچ را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در همین راستا تصریح کرد: با توجه به استمرار رونق صادرات و تثبیت قیمت قارچ در بازار انتظار می‌رود که نرخ فروش قارچ به ۱۱۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان برسد تا باوجود ریسک بالای تولید محصول، تولیدکننده به سود ۲۰ درصدی دست یابد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی شرایط و تحولات آینده بازار صادرات قارچ را این‌گونه بیان کرد: با توجه به آنکه نرخ فعلی دلار واقعی است، از این‌رو پیش‌بینی می‌شود که در صورت حفظ نرخ فعلی دلار در بازار و رفع مشکلات مربوط به حمل‌ونقل هوایی، صادرات روزانه قارچ به ۵۰ تن برسد.

تولید روزانه در کشور

افشار ضمن اشاره به تولید روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن قارچ در کشور، اضافه کرد: در صورت شرایط مساعد صادرات حداکثر ۵۰ تن از این میزان به بازارهای هدف صادر و مابقی در داخل مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش بازدهی کامپوست‌های تولیدی، ادامه داد: با توجه به خنک شدن هوا، بازدهی کامپوست در واحدهای تولیدی به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسیده است که مجدداً با رفتن به سمت تابستان، بازدهی کاهش می‌یابد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید قارچ در فصل زمستان، تولید کنندگان برای فروش هیچ‌گونه مشکلی ندارند که درنهایت همین امر موجب شده تا قیمت قارچ در بازار به ثبات برسد.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا