غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : قارچ استراگانف

آشپزی با قارچ : طرز تهیه قارچ استراگانف (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم قارچ استراگانف است. این غذا در اصل یک غذای روسی می باشد که با گوشت و مرغ نیز طبخ می شود. در این غذا از گوشت استفاده نشده و پروتئین آن از قارچ تامین میشود از این رو یک غذای گیاهی بوده و برای افراد گیاهخوار هم مناسب است. در ادامه با طرز تهیه قارچ استراگانف خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. روغن مایع:4 قاشق غذاخوری
  2. قارچ ورقه‌ ورقه:400 گرم
  3. پیازچه ورقه‌ ورقه:4/3 عدد
  4. سیر رنده شده:1 حبه
  5. سرکه سفید یا آب‌ لیمو:2 قاشق غذاخوری
  6. خامه سفت:200 میلی‌لیتر
  7. آویشن:1 قاشق چای‌خوری
  8. جعفری ساطوری:1 قاشق غذاخوری
  9. نمک و فلفل: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

روغن را در یک تابه روی شعله زیاد داغ کرده و قارچ را 5 دقیقه در آن تفت دهید. سپس پیازچه و سیر را اضافه کرده و تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه دهید. سرکه یا آبلیمو را به همراه خامه اضافه کرده و شعله را کم کنید. پس از حدود 3 دقیقه یا زمانی که خامه به آرامی شروع به ریز جوش کرد، آویشن و جعفری را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را به آن اضافه کنید. قارچ استراگانف را در ظرف کشیده و با برنج، نان و یا پاستا سرو کنید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا