انواع قارچ سمی و نحوه تشخیص

آشنایی کامل با قارچ حلقه های پریان + آرایه شناسی

قارچ حلقه های پریان نام پدیده‌ای عجیب و بی‌دلیل از رویش دایره‌ای گروهی از قارچ‌هاست که طبق باور عموم آن را قلمرو تعیین‌شده توسط جن‌ها می‌دانند. معمولاً افراد از این حلقه دوری می‌کنند.

آرایه شناسی

 

  • فرمانرو: قارچ
  • رده: کلاه‌قارچان
  • راسته: قارچ‌های تیغک‌دار
  • تیره: Marasmiaceae
  • سرده: خشک‌قارچ‌ها
  • گونه: M. oreades
  • نام علمی: Marasmius oreades

مشخصات ظاهری

کلاهک اسکاتلندی، به‌عنوان قارچ حلقه های پریان یا قارچ انگل پری نیز شناخته می‌شود. حلقه‌های پریان نام پدیده‌ای عجیب و بی‌دلیل از رویش دایره‌ای گروهی از قارچ‌هاست که طبق باور عموم آن را قلمرو تعیین‌شده توسط جن‌ها می‌دانند. معمولاً افراد از این حلقه دوری می‌کنند.

Marasmius oreades  در تابستان و پاییز (ژوئن – نوامبر در بریتانیا)، یا در تمام سال در آب‌وهوای گرم، به‌طور گسترده‌ای در سراسر آمریکای شمالی و اروپا رشد می‌کند.

عاشق مناطق مرتفع مانند چمنزار و حتی تپه‌هایی در مناطق ساحلی است.

 طعم شیرین

بسیاری از متخصصان قارچ به آن علاقه‌مند هستند و طعم شیرین مانند کوکی دارد. همچنین در غذاهایی مانند سوپ، خورش و غیره استفاده می‌شود. به‌طور سنتی، ساقه‌ها (که تمایل به چسبندگی و فیبر بودن ندارند) بریده می‌شوند و کلاهک‌ها و رشته‌ها پیچیده و خشک می‌شوند.

یک دلیل احتمالی که این قارچ بسیار شیرین باشد به دلیل وجود ترهالوز، نوعی قند است که به آن اجازه می‌دهد تا با خشک شدن در برابر مرگ مقاومت کند.

هنگامی‌که سلول‌ها پس از خشک شدن کامل در معرض آب قرار گرفتند، ترهالوز هضم می‌شود زیرا سلول‌ها کاملاً زنده می‌شوند و باعث می‌شوند فرآیندهای سلولی ازجمله ایجاد اسپورهای جدید دوباره شروع شود.

این قارچ‌ها به شکل دسته‌ای، هلالی یا حلقه‌ای رشد می‌کند. کلاهک ۱-۵ سانتی‌متر در سراسر، در ابتدا به شکل ناقوس و با حاشیه‌ای بریده‌ بریده شکل‌ گرفته، و با حاشیه یکنواخت یا بلندتر محدب می‌شود، اما معمولاً یک دست‌ انداز مرکزی کمی – یک “چتر” را حفظ می‌کند.

پوست آن خشک، صاف، قهوه‌ای مایل به برنزی، یا گاهی اوقات سفید، یا برنز مایل به قرمزرنگ است. معمولاً هنگام خشک شدن، رنگ آن به میزان قابل‌ توجهی تغییر می‌کند و کم‌ رنگ می‌شود.

 

تصاویر قارچ حلقه‌های پریان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا