اخبار جهان در حوزه قارچ

قارچ خور میلیاردی شد !!!

فروش انیمیشن سینمایی «برادران سوپر ماریو» که در بین ایرانیان و مخصوصا جوانان دهه 60 به قارچ خور معروف است، در گیشه جهانی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد  رکورد جدیدی را ثبت کرد.
این انیمیشن ماجراجویانه که محصول مشترک شرکت های یونیورسال پیکچرز، ایلومینیشن انترتینمنت و نینتندو است، اولین فیلم اکران شده در سال ۲۰۲۳ است که فروش آن از مرز یک میلیارد دلار در گیشه جهانی عبور می‌کند؛ در حالیکه پیش بینی نمی‌شد «سوپر ماریو» تا پایان این آخر هفته از این رکورد عبور کند اما این انیمیشن که اقتباسی از سری بازی ویدیویی محبوب می باشد توانست در 26 روز اکران خود از مرز ۱ میلیارد دلار فروش جهانی عبور کند.
«برادران سوپر ماریو» که برای اولین بار در 5 آوریل امسال اکران شد، در تمام ماه فیلم غالب سینماها بوده است. هنوز هم به عنوان پرفروش‌ترین فیلم در نمودارهای داخلی رتبه بندی می‌شود و اکنون در چهارمین آخر هفته انتشار خود قرار دارد.
این فیلم در آمریکای شمالی 487.5 میلیون دلار و در سطح بین‌المللی 533 میلیون دلار فروش داشته و از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرد.

انیمیشن قارچ خور یا همان«فیلم برادران سوپر ماریو» با بازی کریس پرت، آنیا تیلور جوی، چارلی دی و جک بلک به عنوان صداپیشگان شخصیت‌های محبوب بازی‌های ویدیویی، ماریو و لوئیجی لوله‌کش‌های ایتالیایی آمریکایی را دنبال می‌کنند که برای نجات پادشاهی قارچ جادویی از شر بوزر خشمگین و آتشین – پادشاه کوپاها و خواستگار مزاحم پرنسس پیچ اسرارآمیز با ماجراهای متعددی مواجه می‌شوند.
فروش جهانی انیمیشن برادران سوپر ماریو یا قارچ خور از 1 میلیارد دلار عبور کرد
کریستین زیلکو منتقد ایندی‌وایر در مورد این فیلم می‌گوید: فیلم «برادران سوپر ماریو» به طور ماهرانه از این آی‌پی برجسته بهره‌برداری می‌کند و دنیایی آشنا و در عین حال پیچیده را خلق می‌کند که سرشار از بازی‌هایی است که می‌توانند زمینه‌ساز فیلم‌های بعدی باشند.
اوون گیلبرمن منقد سرشناس ورایتی هم در این خصوص می‌گوید: انیمیشن «برادران سوپر ماریو» حس و حال بسیار جالب‌توجهی از بازی ویدیویی را برای شما به ارمغان می‌آورد و اثری تماشایی برای بیننده‌های جوان به شمار می‌رود.
فیلم «برادران سوپر ماریو»(The Super Mario Bros) یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای فانتزی محصول ۲۰۲۳ است که بر اساس فرنچایز بازی‌های ویدئویی ماریو از نینتندو که در ایران با نام «قارچ‌خور» معروف است، ساخته شده‌ است. این سومین فیلم سینمایی اقتباس‌شده از فرنچایز ماریو است و توسط ایلومینیشن، یونیورسال پیکچرز و نینتندو تولید، و توسط یونیورسال توزیع شده‌ است. نخستین فیلم در قالب انیمه در سال ۱۹۸۶ در ژاپن، و فیلم دوم در قالب لایو اکشن در ۱۹۹۳ منتشر شد. این فیلم توسط آرون هورواث و مایکل جلنیک کارگردانی شده و فیلمنامهٔ آن توسط متی فوگل نوشته شده‌ است.
گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
منبع: ورایتی مووی

تمامی اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا