اطلاعیه‌های صنعت قارچ

اطلاعیه های جمع آوری بار مازاد بازار قارچ

مکاتبات و اطلاعیه های مختلف در خصوص جمع آوری بار مازاد قارچ

بازار قارچ به دلیل فصلی بودن و نوسانات تقاضا، همواره با چالش مازاد بار روبرو بوده است. این امر می‌تواند منجر به ضرر و زیان تولیدکنندگان و نوسانات قیمت برای مصرف‌کنندگان شود. در همین راستا اطلاعیه های جمع آوری بار مازاد بازار قارچ منتشر می‌شوند که در این مطلب به این اطلاعیه‌ها پرداخته شده است.

محتوا پنهان
2 اطلاعیه انجمن: جمع آوری بار مازاد بر تقاضا در ایام عید

رجبی از توزیع روزانه 43 تن قارچ در تهران خبر داد

آقای مهدی رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی بیان کرد: با توجه به همخوانی عرضه و تقاضا در بازار، مشکلی در توزیع قارچ خوراکی نداریم.

وی قیمت کنونی هرکیلوگرم قارچ خوراکی دکمه ای را درب مزرعه 56 الی 62 هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر تدابیر اتخاذ شده برای تعطیلات نوروز توسط گروه حمایت از بازار مبنی بر خرید قارچ (جمع آوری بار مازاد) با نرخ مصوب، فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت قارچ نداریم.

رجبی از توزیع روزانه 43 تن قارچ در تهران خبر داد و گفت: شرایط عرضه نسبت به قبل تفاوتی در بازار نداشته است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ادامه داد: بنابر آمار تولید قارچ دکمه ای خوراکی تا پایان سال 1401 به 210 الی 215 هزار تن رسیده است.

او گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش انگیزه صادرکنندگان، روزانه 20 تا 60 تن قارچ خوراکی به کشورهای همسایه صادر می شود که در ایام‌ تعطیل ممکن است صادرات با چالش هایی روبرو شود.

اطلاعیه انجمن: جمع آوری بار مازاد بر تقاضا در ایام عید

انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی، در اطلاعیه‌ای در آستانه سال نو، از حمایت تولیدکنندگان پرورش قارچ با خرید بار مازاد آنها در قبال حواله کمپوست به شرط عضویت در انجمن و خرید کمپوست (بستر پرورش قارچ) از  واحدهای عضو، خبر داد. محتوای این اطلاعیه به شرح زیر است:

همکاران گرامی

اعضای محترم انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی

موضوع: جمع آوری بار مازاد بر تقاضا در ایام عید و قیمت اعلامی هیات امناء جدید جهت خرید تضمینی محصول قارچ

(با) سلام و تحیات

پیشاپیش ضمن عرض تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و سعادت بر تمامی همکاران گرامی احتراما نظر به اراده هیات امنا تنظیم بازار قارچ کشور در خصوص ادامه سیاستهای حمایتی خود از پرورش دهندگان محترم و همین طور با توجه به افت مسبوق به سابقه بهای فروش قارچ در ایام عید و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان قارچ از طریق صرفا ارسال مستیقم به آدرس جاده قدیم هشتگرد، نرسیده به هشتگرد، سه راه قاسم آباد، به سمت تنکمان، نرسیده به روستای بختیار، پشت باسکول زرد پر مجمتمع کشت و صنعت کیمیای البرز و با بهای خرید محصول از 47 الی 50 هزار تومان برای هر کیلوگرم محصول قارچ به صورت حواله کمپوست و بر اساس شاخص کیفی مخصول طبق گزارش کارشناسان کنترل کیفی مستقر در واحد فرآوری صورت می‌پذیرد.

لذا تقاضامند است تا جهت ارسال محصول مازاد آن همکاران گرامی هماهنگی‎‌های لازم را با جناب آقای زارع با شماره تماس 09122610255 و جناب آقای محمدی با شماره تماس 09123600272 لحاظ فرمایید. همچنین با توجه به مشکلات پیش آمده در سنوات گذشته خواهشمند است جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکل به نکات ذیل توجه فرمایید:

  1. خرید بار مازاد تنها از واحدهایی صورت می‌پذیرد که اولا عضو انجمن بوده و ثانیا کمپوست مصرفی خود را از واحدهای عضو هیات امنای تامین کننده اعتبار صندوق تنظیم بازار خریداری کرده باشند
  2. هرگونه هماهنگی جهت ارسال محصول به صورت مستقیم بایستی تا ساعت 21 شب قبل از ارسال صورت پذیرد در غیر این صورت محصول ارسالی مرجوع میگردد.
  3. در هنگام تحویل حواله مدیران واحدهای پرورش ملزم به ارائه مستندات از قبیل پروانه بهره برداری و برگه باسکول خرید کمپوست به تاریخ حداقل 35 روز قبل از تاریخ ارسال محصول مازاد می‌باشند.

جهت اطلاع بدیهی است که تبعات هرگونه اقدام خارج از ضوابط مندرج در این مکاتبه بر عهده شخص پرورش دهنده بوده و به تبع آن تسویه حساب آنها ترتیب اثر داده نمیشود و همچنین در صورت بروز چنین موضوعی واحد پرورش قارچ ناقض نکات مورد اشاره حق هر گونه شکایتی را از خود سلب نموده است.

مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

اطلاعیه های جمع آوری بار مازاد

 

اطلاعیه های جمع آوری بار مازاد

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور پیرامون جمع آوری بار مازاد با کیفیت در تاریخ 1401/05/02

عرض سلام و وقت بخير خدمت همكاران گرامی احتراما پيرو مكاتبه ١٢٣/ص/١٤٠١ مؤرخ ١٤٠١/٠٥/٠١ در خصوص عدم كيفيت محصول قارچ ارسالی به بورس مهرآباد جهت استحضار تصاوير ذيل به نوعی با كيفيت ترين محصولات امروز يكشنبه مؤرخ ١٤٠١/٠٥/٠٢ در بورس مهرآباد می باشند.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور در تاریخ 1401/04/15 در راستای جلوگیری از زیان تولید کنندگان و غرفه داران بورس قارچ مهرآباد (بازار قارچ لشگری)

نظر به رصد روزانه بازار و کاهش تولید قارچ  و همچنین جمع آوری بار مازاد توسط هیئت امنای تنظیم بازار از طریق ارسال مستقیم به واحد فرآوری قارچینو جهت ثبات قیمت ها و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، احتراما از آن دسته همکاران گرامی تقاضامند است همراهی نموده و ملاک عمل تسویه خود با غرفه داران مستقر در بورس قارچ مهرآباد را نرخ های روزانه اعلانی انجمن قرار دهند و از سوی دیگر در صورت احراز عدم اجرای موضوعات مذکور از سوی هریک از غرفه داران و یا تولید کنندگان برای این انجمن به استحضار می رساند که با مرتکبین این فعل برخورد و سریعا نسبت به فسخ دایمی غرفه آنها و جلوگیری از ورود محصولشان به محل بورس قارچ اقدام میگردد. همچنین مزید اطلاع همکاران با توجه به بازدید های اخیر صورت گرفته از واحدهای تولیدی ارسال کننده محصول به بورس مشخص شده که اکثریت بنگاه های اقتصادی مورد اشاره از شیوه فروش محصول خود در محل بورس بدون اطلاع هستند و مبنای تسویه به دلخواه غرفه داران گرامی می باشد؛ لذا چانچه غرفه داران مستقر در بورس قارچ مهرآباد نیز تجدید نظرهای لازم در عملکرد خود را مورد توجه قرار ندهند، یقینا این انجمن اقدامات اصلاحی خود جهت تغییر شرایط و بهبود فضای داد و ستد در محل بورس قارچ مهرآباد را اعمال خواهد نمود. جهت آگاهی آن تولید کنندگان تمامی این اقدامات در راستای حمایت از شما بزرگواران و جلوگیری از زیان آن دوستان می باشد؛ لذا یقینا همراهی و همکاری شما بزرگواران موجبات موفقیت های آتی را فراهم خواهد آورد.

متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه های جمع آوری بار مازاد

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/04/08 در راستای نحوه تحویل حواله خرید بار

باسمه تعالی

همکاران گرامی

تولیدکنندگان محترم عضو انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی

موضوع: نحوه تحویل حواله خرید بار مازاد

با سلام و تحیات

احتراما جهت استحضار آن دسته از تولیدکنندگانی که اقدام به تحویل بار مازاد خود به صورت ارسال مستقیم و همچنین تحویل در بورس قارچ به هیئت امناء تنظیم بازار نموده اند خواهشمند است جهت دریافت حواله شخص تولیدکننده محترم به صورت رسمی حضوری با ارائه مستندات (تصویر آخرین پروانه بهره برداری، فاکتور خرید کمپوست، فاکتور رسمی تسویه حساب با نماینده فروش خود در محل بورس قارچ در روز تحویل با مازاد به نماینده امناء) به محل دفتر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی مراجعه نموده و پس از تطبیق اسناد و در صورت عدم مغایرت، نسبت به دریافت حواله خود اقدام نمایند.

مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/04/01 در راستای اطلاعات تکمیلی در خصوص ارسال مستقیم محصول مازاد

همکاران گرامی

اعضای محترم انجمن صنفی پرورشدهندگان قارچ خوراکی کشور

با سلام و تحیات

پیرو موارد مندرج در بند 1مکاتبه شماره 114/ص/1401 مورخ 1401/03/31 در خصوص ارسال محصول مازاد به صورت مستقیم به واحد فرآوری قارچینو احتراما الزامات زیر را رعایت فرمائید:

1) اطلاع رسانی تناژ محصول ارسالی، نام واحد تولیدی و نام تولیدکننده به شماره تماس های 09188715720 و 09126612503 تا ساعت 21 روز قبل از ارسال

2) ارسال فاکتورهای توزیع شده انجمن به شرح پیوست به همراه محصول جهت احراز هویت محصول ارسالی

3) ارسال محصول به واحد فرآوری قارچینو حداکثر تا ساعت 7 صبح

بدیهی است چنانچه در اجرای هر کدام از موارد مذکور اهمال صورت پذیرد طبق اعلان هیئت امناء تنظیم بازار هیچ مسئولیتی در قبال دریافت محصول ارسالی و تسویه آن پذیرفته نمی باشد.

نیما باغبانی

دبیر انجمن صنفی پرورشدهندگان قارچ خوراکی کشور

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

اعلام حمایت انجمن صنفی قارچ از تولیدکنندگان

به گزارش هاگ، با توجه به افزایش قیمت قارچ فله و بسته بندی در روزهای اخیر و در راستای اجرایی کردن مصوبات هیئت مدیره و حمایت از تولید کنندگان قارچ خوراکی در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ بازدید حضوری توسط جناب آقای مهندس رجبی رئیس محترم انجمن و امناء تنظیم بازار از مرکز فروش قارچ مهرآباد صورت پذیرفت. درخلال بازدید جلساتی با کارشناسان فروش و غرفه داران صورت گرفت و رئیس محترم انجمن صنفی قارچ خوراکی ضمن بررسی موضوعات و شنیدن مباحث مهم، قول مساعدت و همکاری جهت مرتفع نمودن امورات را اعلام فرمودند و در ادامه خرید تضمینی بار مازاد در بورس با نرخ ۴۲۰/۰۰۰ ریال نیز در این جلسه تصویب شد.

روابط عمومی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

قدمی در راستای حمایت از تولید‌کنندگان

بازدید سرزده رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور از مرکز فروش قارچ مهرآباد در راستای حمایت از تولید‌کنندگان، به گزارش هاگ بامداد امروز سه‌شنبه 1401/03/17 مهدی رجبی، رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشورهمراه با شماری از اعضای هیئت مدیره و دست‌اندرکاران طرح تنظیم بازار به صورت سرزده به مرکز فروش قارچ مهرآباد رفته و از این مکان بازدید کردند.

وی پس از حضور در این مرکز با عوامل توزیع و نمایندگان فروش مزارع قارچ به گفتگو پرداخت. در این دیدار غرفه‌داران پس از مطرح کردن مشکلات خود و شرایط بازار، خواستار همراهی و کمک انجمن در جمع‌آوری بار مازاد و طرح تنظیم بازار شدند.

در راستای حمایت از تولید‌کنندگان، این اقدام پسندیده از امروز قارچ فله با قیمت 42 هزار تومان به ازای هر کیلو توسط هیئت امنای طرح تنظیم بازار جمع‌آوری شده و به مراکز صنایع تبدیلی ارسال شده‌است تا از ضرر و زیان بیشتر غرفه‌داران جلوگیری شود.

امید است که از این دست اقدامات در تحقق حمایت از تولید و تولیدکنندگان تداوم یافته و ارتباط حضوری اعضای محترم صنف با دست ‌اندرکاران امر تولید به صورت مستمر و پیاپی صورت پذیرد تا مشکلات در حیطه‌های گوناگون صنایع قارچ شنیده شده و با به کارگیری راهکار‌های مناسب توسط مسئولان مربوطه هیچگاه درآینده مزارع پرورش قارچ درگیر زیان‌دهی نباشند.

قدمی در راستای حمایت از تولید‌کنندگان
بازدید سرزده رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور از مرکز فروش قارچ مهرآباد

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/03/16 در خصوص تنظیم قیمت بازار قارچ خوراکی

باسمه تعالی

همکاران گرامی

تولیدکنندگان محترم صنعت قارچ خوراکی کشور

با سلام و تحیات

نظر به اعلان جدید بهای فروش قارچ فله و بسته بندی و لزوم دستیابی به آن و همچنین با توجه به اعلام آمادگی هیئت امناء تنظیم بازار نسبت به جمع آوری بار مازاد بر اساس نرخ روزانه اعلانی این انجمن که متاثر از عرضه و تقاضا می باشد احتراما جهت استحضار ملاک و معیار عمل خرید محصول مازاد بر تقاضا صرفا قیمت اعلامی روزانه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ بوده و تمامی غرفه داران مرکز قارچ مهرآباد به عنوان نمایندگان تولیدکنندگان موظف به رعایت نرخ مورد اشاره می باشند و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مدیریت بورس قارچ مهرآباد در صورت مشاهده هرگونه تخطی و فروش پایین تر از نرخ های اعلامی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ با قید فوریت نسبت به فسخ یکطرفه قرار داد شخص خاطی اقدامات لازم صورت می پذیرد لذا از همکاران محترم تقاضامند است مرحمت نموده و نسبت به مدیریت فروش خود و تعقیب محصول ارسالی جهت فروش با قیمت اعلامی انجمن همکاری های لازم را لحاظ نمایند و در صورت تسویه حساب نمایندگان فروش با نرخ های پایین تر سریعا این انجمن را مطلع فرمایید.

مهدی رجبی

 رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

متن اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

جمع آوری بار مازاد جهت تنظیم بازار قارچ

در پی کاهش قیمت روزهای اخیر که باعث لطمه و صدمه به تولید کنندگان و فعالان صنعت قارچ کشور شده است انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی طی نامه ای رویکرد خود را در قبال این مساله اعلام کرده که به شرح زیر می باشد.

نامه انجمن صنفی برای جمع آوری بار مازاد جهت تنظیم بازار قارچ

اطلاعیه ی نحوه ی جمع آوری بار مازاد در ماه مبارک رمضان

اطلاعیه ی انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در رابطه با نحوه ی جمع آوری بار مازاد در ماه مبارک رمضان

اطلاعیه ی نحوه ی جمع آوری بار مازاد در ماه مبارک رمضان

اطلاعیه اعلام خرید تضمینی به صورت حواله در بورس مهرآباد

اعلام خرید تضمینی صندوق به صورت حواله روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۲ در بورس مهرآباد
قیمت سبد ما بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان
قیمت کیسه ما بین ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان
قیمت بسته یک کیلو گرمی همانند سبد

جهت اطلاع زمان اعلام میزان بار مازاد حداکثر تا ساعت ۵: ۳۰ صبح خواهد بود یعنی غرفه داران گرامی بایستی فردا صبح قبل از موعد مقرر مقدار بار مازاد خود را به نماینده صندوق در محل بورس اعلان و سریعاً تحویل فرمایند که در همان زمان نیز جمع‌ آوری و ارسال بار توسط صندوق صورت می‌پذیرد.
لازم به ذکر است که بار اعلانی پس‌ از این بازه زمانی هیچ ترتیب اثری داده نخواهد شد.

همکاری با طرح جمع آوری بار مازاد

همکاری با طرح جمع آوری بار مازاد؟؟!!

تکذیبیه انجمن صنفی قارچ

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی با رد خبر ضرر روزانه ۱/۵میلیارد تومانی تولیدکنندگان قارچ که چهارشنبه هفته قبل در خبرگزاری ایلنا منتشر شد، گفت: این انجمن از ابتدای شیوع کرونا با تبلیغات مداوم و مستمر در رسانه ملی و انجام کارهای میدانی در خصوص معرفی مزایای قارچ و آگاه‌سازی هم‌وطنان در زمینه حفظ سلامت عمومی به‌ویژه تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مصرف‌کننده قارچ و نیز خرید تضمینی محصول مازاد بر تقاضا به‌صورت روزانه، با تبدیل تهدید کرونا به فرصت علاوه بر افزایش سرانه مصرف محصول قارچ در کشور باعث تثبیت قیمت این محصول در التهابات شدید یک سال اخیر بازار شده است.

مهدی رجبی در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار داشت: آمار و مستندات نهادهای دولتی و ذی‌صلاح در حوزه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نمایانگر افزایش تقاضا برای صدور مجوز احداث واحد تولید قارچ و همین‌طور اجرای طرح‌های توسعه واحدهای قدیمی است.

رجبی افزود: از سوی دیگر قیمت عرضه قارچ در غرفه‌های میادین و تره‌بار با نرخ مصوب به ازای هر کیلوگرم ۲۴هزار و ۹۰۰تومان که بر اساس قانون بایستی ۳۰درصد پایین‌تر از قیمت عرضه در فروشگاه‌های دیگر باشد، موید شرایط مناسب و ایده‌آل صنعت و صنف قارچ در بازار و نرخ فروش سودآور برای تولیدکنندگان این محصول است.
وی تصریح‌کرد: لذا انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران قویاً ضمن تکذیب خبر درج شده از جانب عضو خود (محمدحسن افشار) که متأسفانه خود را به‌عنوان رئیس انجمن مزبور نیز معرفی کرده‌اند، اعلام می‌دارد که آمار، اعداد و نرخ‌های ارائه شده از جانب ایشان کاملاً کذب بوده و این نوع رفتار غیرحرفه‌ای نه تنها زمینه‌ساز توسعه نیست، بلکه صرفاً باعث تخریب صنعت رو به رشد قارچ در کشور نیز خواهد بود.
گفتنی‌است خبرگزاری ایلنا چهارشنبه هفته گذشته 6 اسفند 1399خبری منتشر کرد که در آن عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران مدعی شده بود از یک ماه گذشته هر روز تولیدکنندگان این محصول حدود ۵/۱میلیارد تومان زیان دیده‌اند.

محمدحسن افشار در این مصاحبه مدعی شد نرخ فروش قارچ کیلویی ۱۷هزار تومان بوده که سبب زیان تولیدکنندگان شده است.

اطلاعیه انجمن صنفی در خصوص خرید بار مازاد

اطلاعیه انجمن صنفی؟؟!!

گزارش طرح حمایتی جمع‌آوری محصول مازاد بر تقاضا از تولیدکنندگان عضو انجمن صنفی قارچ کشور

ارائه برنامه مناسب جهت جمع‌آوری محصول مازاد بر تقاضا در ایام عید برای قارچ

جمع‌آوری محصول مازاد بر تقاضا قارچ در بازار توسط انجمن و هیئت امنا قارچ خوراکی

با عرض سلام خدمت همکاران عزیز

 

ارائه برنامه مناسب جهت جمع‌آوری محصول مازاد بر تقاضا در ایام عید احتراماً با توجه به بحران پیش‌آمده ناشی از شیوع بیماری و همچنین کاهش شدید مصرف قارچ به علل مختلف در سطح کشور و نیاز به برنامه‌ریزی مناسب بر اساس خرد جمعی جهت برون‌رفت از این شرایط و دستیابی به یک راهکار مناسب جهت خرید محصول.

(روابط عمومی انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران)

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی مبنی بر جمع آوری مازاد قارچ در بازار و ایام عید است. کرونا در این ایام بازار قارچ را مثل دیگر مواد غذایی تحت الشعاع قرار داده است. این اقدام مهم در جهت تثبیت قیمت قارچ و ثبات بازار قارچ توسط انجمن قارچ انجام می‌شود.

صنایع تبدیلی قارچ در ایام کنونی بازوی مناسبی برای تحقق موارد فوق محسوب می شود. اما مشکلات حال در بازار تازه خوری این محصول باعث افت فروش شده است. باید با تمهیدات تازه و جدید برای مقابله با اثرات این بیماری منحوس مقابله کرد. یکی از مواضع مورد بحث و بازار هدف می تواند بیمارستان ها و سازمان های دولتی باشد. چراکه قارچ سرشار از ویتامین های گروه ب است و برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است.

خرید تضمینی قارچ توسط گروه تنظیم بازار

فرآیند جمع‌آوری قارچ مازاد بر مصرف بازار جهت تثبیت قیمت قارچ، توسط گروه تنظیم بازار (هیئت‌امنای تنظیم بازار) انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- پیرو نشستی که روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۲۳ با حضور توزیع‌کنندگان قارچ استان تهران و رییس هیئت‌مدیره در محل دفتر انجمن برگزار گردید. ابتدا جناب آقای مهندس رجبی ضمن خیرمقدم به حضار، گزارشی در خصوص عملکرد هیئت امناء و تنظیم بازار در سال ۹۸ و چگونگی سازوکار افزایش قیمت قارچ را ارائه کردند و سپس توزیع‌کنندگان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و مشکلاتی که در حال حاضر در بازار وجود دارد را عنوان کردند.

در ادامه، رجبی قول مساعد در خصوص مرتفع نمودن این مسائل را دادند و اظهار داشت: تنها با حمایت، همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان امکان سودآوری و بهره‌وری اقتصادی و رونق در این صنف وجود خواهد داشت و چنانچه وحدت کاری میان تولیدکننده، توزیع‌کننده بازار و کارشناسان فروش با محوریت و پشتیبانی انجمن حاصل گردد یقیناً بازار قارچ تثبیت و تمامی فعالان اقتصادی این کسب‌وکار منتفع خواهند شد.

وی در پایان، گفت: فرآیند جمع‌آوری محصول مازاد بر مصرف بازار جهت تثبیت قیمت قارچ، مجدداً توسط هیئت‌امنای تنظیم بازار کلید خواهد خورد و خرید تضمینی محصول قارچ به ازای هر کیلوگرم فله سبدی ۱۳۵۰۰۰ ریال و کیسه ۱۲۵۰۰۰ ریال خواهد بود.

خرید تضمینی قارچ توسط هيئت امنا انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی

طرح تنظیم بازار

گردهمائی تولیدکنندگان قارچ خوراکی در روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ در انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- جناب آقای مهدی رجبی نائب رئیس انجمن و عضو هیئت‌امنا محترم انجمن صنفی از اعلام آمادگی این تشکل برای
جمع‌آوری بار مازاد در روزهای پایانی سال (از تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰) با خرید تضمینی ۸۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو قارچ فله درجه‌یک در راستای
طرح تنظیم بازار با شرایط ذیل خبر داد:

۱- داشتن معرفی‌نامه از واحد کمپوست ساز

۲- ارائه حواله با درج تناژ و نوع کیفیت

۳- ارسال و تحویل قارچ فقط در سبدهای ۵ کیلوئی

۴- خرید تضمینی قارچ از واحدهای پرورش که مواد اولیه (کمپوست) خود را از هیئت امنا محترم تهیه می‌کنند امکان‌پذیر است

۵- نحوه تسویه‌حساب به‌صورت چک ۴۵ روزه و یا ارائه حواله در قبال خرید کمپوست می‌باشد.

(۷ بهمن ۱۳۹۷)

با سلام  و عرض خسته نباشید خدمت همکاران محترم؛

بدینوسیله به اطلاع تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محترم قارچ خوراکی می‌رساند که طرح تنظیم بازار در حال اجرا و ادامه‌دار می‌باشد و استثنا  امروز (جمعه ۱۳۹۷/۰۶/۰۲) به علت انبارگردانی صورت نپذیرفته است. با همدلی و همراهی در این طرح، منفعت جمعی به‌صورت پایدار و طولانی مدت حاصل خواهد شد. (۲ شهریور ۱۳۹۷)

تمامی اطلاعیه های صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا